FILM: Rallye smrti: Peklo na zemi (Death Race: Inferno)

Článek od: Martin Kochlica - 26.02.2013

Vitajte pri poslednej etape Rallye smrti. Všetky pohľady sa upierajú na jediného muža. Frankensteina. Zvládne aj dnešný závod a vybojuje si slobodu?

Rallye smrti z roku 2008 sa stala pomerne veľkým prekvapením. O dva roky prišiel prequel. Po ďalších dvoch rokoch tu máme Inferno (Peklo na zemi), ktoré využíva posledné zbytky priestoru medzi oboma predošlými filmami.

Napriek tomu, že dvojka končila tak ako končila, vracia sa sympaťák Luke Goss i celý jeho tím. Scenár pomocou pár barličiek vysvetlí ako je to možné a už sa presúvame do nového väzenia. Preteky sa tentoraz odohrajú na púšti Kalahari. Tvorcovia po Joan Allen a Seanovi Beanovi získali opäť prvoligového záporáka – Dougrayho Scotta. Vo svojej vyšinutosti si v ničom nezadá so svojimi predchodcami, akurát, že tentoraz je logika konania postáv ešte viac na vode...

Mám rád jednotku. Mám ju rád ako zábavné béčko. Preto môžem aj dvojku. A nevidím až tak veľa dôvodov prečo neakceptovať aj trojku. Tých pár negatív vám vymenujem v nasledujúcom odstavci.

  • Ide o prequel bez možnosti prekvapivého záveru.
  • Napriek dobre vybratým ksichtom nefunguje medzi pretekármi chémia.
  • Najnebezpečnejší protivník v pretekoch sa z príbehu vytratí absolútne nepozorovane
  • Konflikt hlavného hrdinu a hlavného záporáka nemá „poriadne“ vyvrcholenie.
  • Je tu romantika („Povedz mi pravdu. Spal si s ňou?“)
  • Scenárista sa tvári, že napísal Obvyklých podozrivých.

A prečo by vám to nemuselo až tak vadiť?

  • Slušný spád.
  • Fajn crash výprava.
  • Viac žien, viac odhalených pŕs.
  • Nie je núdza aj o bitkárske súboje.
  • Do pretekov sa zapoja aj civilisti.
  • Danny Trejo si na staré kolená užije orálny sex.

Ak som pri dvojke povedal, že ide akoby o bonusové DVD k pôvodnému filmu, teraz to platí ešte viac. Tvorcovia pozliepali pár nápadov a niekoľko možných prepojení a umiesili príjemné béčko. Béčko, ktoré je slabšie než predchodcovia, ale ak uvážime východiskovú pozíciu, ťažko niekto mohol očakávať viac. Ak patríte k uctievačom prvého filmu, nemá význam, aby ste sa namáhali s ktorýmkoľvek predpokračovaním. Pokiaľ si uvedomujete zábavnú hlúposť námetu celej série, pokojne to skúste aj do tretice.

Hodnotenie: 50 %.



Death Race: Inferno
Rallye smrti: Peklo na zemi

USA, 2012, 101 min.
Réžia: Roel Reiné
Hrajú: Danny Trejo, Ving Rhames, Luke Goss, Dougray Scott, Fred Koehler, Tanit Phoenix, Robin Shou, Langley Kirkwood
Distribútor: Bonton Film
Na DVD od 6.2.2013

Komentáře

Pred tých 50% treba pridať mínus. Aj to by sme tomu filmu lichotili. Michael Connelly v Kufrovom tangu pekne vysvetlil prečo sa točia aj takéto "kvalitné " filmy.Výrobou sa perú peniaze-zvyšok je nepodstatný.

Přidat komentář