CENY: Nominace na ceny Nebula 2012

Článek od: Anonym - 25.02.2013

SFWA opět oznámila nominace na prestižní ceny Nebula - jedno z nejprestižnějších ocenění anglofonních zemí. Cena je udělovaná profesionálními spisovateli, což jsou v praxi členové SFWA (Science Fiction Writers of America), svým kolegům z branže. Historie ceny spadá až do roku 1965, kdy byla udělena první Nebula v kategorii román Herbertově Duně.

I letos se nominace udělily v sedmi kategoriích:

  1. román (literární dílo nad 40 000 slov),
  2. novela (práce o nejméně 17 500 a nejvíce 40 000 slovech),
  3. noveleta (mezi 7 500 a 17 500 slov),
  4. povídka (krátká práce mající ne více než 7 500 slov),
  5. velmistr žánru (Damon Knight Grand Master Award` uděluje se nepravidelně, již loni však byl udělen Gene Wolfovi),
  6. Nebula AwardRay Bradbury Award for Outstanding Dramatic Presentation (Cena Raye Bradburyho se udílí od roku 1992 za nejlepší dramatický filmový či televizní scénář žánru sci-fi a fantasy. V určitou dobu se hodnotil jen scénárista, několik let cena nebyla udílena a od roku 2009 se vše vrátilo k původní myšlence a cena je vyhlašována v průběhu obřadu udílení Nebula Awards. Zdroj: Legie.info)
  7. Andre Norton Award for Young Adult Science Fiction and Fantasy (Cena Andre Nortonové byla ustanovena v roce 2005 za nejlepší SFF pro mládež)

Z předběžných nominací se podle počtů hlasů členů SFWA vybere finálová skupina, o jejímž výherci rozhodne vybraná porota. Konečné hlasování proběhne od 1. do 30. března 2010 (hlasovat budou moci pouze aktivní členové SFWA). Výsledky budou vyhlášeny během 48. Nebula víkendu 16.-19. května 2013, který proběhne v hotelu San Jose Hilton v Kalifornii.

Gene Wolfe - Grand MasterBěhem ceremonie bude titulem Velmistr žánru (Damon Knight Grand Master Award) oceněn Gene Wolfe za svůj celoživotní přínos a úspěchy na poli fantastiky.

Román

  • Throne of the Crescent Moon, Saladin Ahmed (DAW; Gollancz ’13; Půlměsíční trůn, česky chystá Gorgona Books na jaře 2013)
  • Ironskin, Tina Connolly (Tor)
  • The Killing Moon, N.K. Jemisin (Orbit US; Orbit UK)
  • The Drowning Girl, Caitlín R. Kiernan (Roc)
  • Glamour in Glass, Mary Robinette Kowal (Tor)
  • 2312, Kim Stanley Robinson (Orbit US; Orbit UK)

Novela

  • On a Red Station, Drifting, Aliette de Bodard (Immersion Press)
  • After the Fall, Before the Fall, During the Fall, Nancy Kress (Tachyon)
  • "The Stars Do Not Lie", Jay Lake (Asimov’s 10-11/12)
  • "All the Flavors", Ken Liu (GigaNotoSaurus 2/1/12)
  • "Katabasis", Robert Reed (F&SF 11-12/12; vyjde česky v chystané ročence Jonathana Strahana - zdroj XB-1)
  • "Barry’s Tale", Lawrence M. Schoen (Buffalito Buffet)

Noveleta

  • The Pyre of New Day", Catherine Asaro (The Mammoth Books of SF Wars)
  • "Close Encounters", Andy Duncan (The Pottawatomie Giant & Other Stories; vyjde česky v chystané ročence Jonathana Strahana - zdroj XB-1)
  • "The Waves", Ken Liu (Asimov’s 12/12)
  • "The Finite Canvas", Brit Mandelo (Tor.com 12/5/12)
  • "Swift, Brutal Retaliation", Meghan McCarron (Tor.com 1/4/12; vyjde česky v chystané ročence Jonathana Strahana - zdroj XB-1)
  • "Portrait of Lisane da Patagnia", Rachel Swirsky (Tor.com 8/22/12)
  • "Fade to White", Catherynne M. Valente (Clarkesworld 8/12; vyjde česky v chystané ročence Jonathana Strahana - zdroj XB-1)

Povídka

  • "Robot", Helena Bell (Clarkesworld 9/12)
  • "Immersion", Aliette de Bodard (Clarkesworld 6/12; vyjde česky v chystané ročence Jonathana Strahana - zdroj XB-1)
  • "Fragmentation, or Ten Thousand Goodbyes", Tom Crosshill (Clarkesworld 4/12)
  • "Nanny’s Day", Leah Cypess (Asimov’s 3/12)
  • "Give Her Honey When You Hear Her Scream", Maria Dahvana Headley (Lightspeed7/12)
  • "The Bookmaking Habits of Select Species", Ken Liu (Lightspeed 8/12)
  • "Five Ways to Fall in Love on Planet Porcelain", Cat Rambo (Near + Far)

Nejlepší dramatický scénář (Cena Raye Bradburyho)

  • The Avengers, Joss Whedon (director) and Joss Whedon and Zak Penn (writers), (Marvel/Disney)
  • Beasts of the Southern Wild (česky Divoká stvoření jižních krajin), Benh Zeitlin (director),  Benh Zeitlin and Lucy Abilar (writers), (Journeyman/Cinereach/Court 13/Fox Searchlight )
  • The Cabin in the Woods (česky Chata v horách), Drew Goddard (director), Joss Whedon and Drew Goddard (writers) (Mutant Enemy/Lionsgate)
  • The Hunger Games (česky Hunger Games), Gary Ross (director), Gary Ross, Suzanne Collins, and Billy Ray  writers), (Lionsgate)
  • John Carter (česky John Carter: Mezi dvěma světy), Andrew Stanton (director), Michael Chabon, Mark Andrews, and Andrew Stanton (writers), (Disney)
  • Looper, Rian Johnson (director), Rian Johnson (writer), (FilmDistrict/TriStar)

Nejlepší SFF román pro mládež (Cena Andre Nortonové)

  • Iron Hearted Violet, Kelly Barnhill (Little, Brown)
  • Black Heart, Holly Black (S&S/McElderry; Gollancz)
  • Above, Leah Bobet (Levine)
  • The Diviners, Libba Bray (Little, Brown; Atom)
  • Vessel, Sarah Beth Durst (S&S/McElderry)
  • Seraphina, Rachel Hartman (Random House; Doubleday UK)
  • Enchanted, Alethea Kontis (Harcourt)
  • Every Day, David Levithan (Alice A. Knopf Books for Young Readers)
  • Summer of the Mariposas, Guadalupe Garcia McCall (Tu Books)
  • sea, China Miéville (Del Rey; Macmillan; česky plánuje Laser-books jako Kolejmoří)
  • Fair Coin, E.C. Myers (Pyr)
  • Above World, Jenn Reese (Candlewick)

Zdroje: www.casopisxb1.cz, www.locusmag.com, www.sfwa.org

Přidat komentář