FILM: Kinovýhled prosinec (december) 2012

Článek od: Martin Kochlica - 02.12.2012


Konečne je tu záver roka. Čaká nás Hobbit a... Hobbit a ešte nejaký horor a nejaké rozprávky...

Ralph Rozbi-to / Raubíř Ralf
Megakoncern Disney prináša ďalší animák. Ralph je počítačový hrdina. Vlastne on je záporák. A jedného dňa si povie, že dosť. A odíde z hry. Jeho snaha stať sa kladným hrdinom v inej hre však dopadne katastrofálne. Ralph musí napokon zachraňovať nielen seba ale aj celý svet hier. Režisér Rich Moore si doteraz svoje umenie odskúšal predovšetkým na Futurame a Simpsonovcoch čiže by mohol mať cit pre paródiu i výstižnú kritiku. Navyše do scenára fušoval aj autor Wall-E-ho.

Recenzia.


V českých kinách od: 15.11.2012 (Falcon)
V slovenských kinách od: 6.12.2012 (Saturn Entertainment)

Babycall
Slovensko (a opäť raz Film Europe) ukazuje, že si na horory potrpí. Babycall sa zrejme nestane hitom, ale fanúšikovia žánru si radi v kine pozrú aj nejaký severský film. Navyše, keď v ňom hrá Noomi Rapace (Prometheus, trilógia Millennium). Mladá žena so svojím synom uteká pred manželom. Keď si už konečne myslí, že našla útočisko, z detskej vysielačky sa začnú ozývať strašidelné zvuky... Začína sa nebezpečné pátranie... Opäť raz tu máme tajomnú atmosféru veľkého paneláku a ženu odhodlanú zistiť pravdu a o zvukoch pripomínajúcich vraždu. Film získal niekoľko cien, predovšetkým vďaka hlavnej predstaviteľke.


V slovenských kinách od: 6.12.2012 (Film Europe)

Frankenweenie
Frankenweenie bol jedným z prvých filmov Tima Burtona. Bol hraný, krátkometrážny a Tim ho robil pre Disneyho. Napriek tomu bol príbeh o oživení mŕtveho psíka príjemne morbídny. Teraz prichádza jeho nová celovečerná verzia. Celkom logicky pôjde o animák, ale bude to burtonovský typ animácie (Mŕtva nevesta Tima Burtona, Predvianočná nočná mora). Čo sa týka štábu a obsadenia, je to presne podľa očakávaní – Disney, Burton, Elfman, Ryder. Horory pre deti sú čoraz viac in (Norman a duchovia, Hotel Transylvánia, Koralína a svet za tajnými dverami), tak prečo nečakať, že sa to podarí aj tentoraz... České deťúrence si na svoju dávku hrôzy budú musieť počkať do nového roku.


V českých kinách od: 3.1.2013 (Falcon)
V slovenských kinách od: 27.12.2012 (Saturn Entertainment)

Hobit: Neočakávaná cesta
Takže Hobit. Prvý diel trilógie. Peter Jackson a jeho partia sú zjavne presvedčení o mega úspechu (veď už aj lietadlá majú na sebe reklamu na Hobbita...) a zatiaľ nie je veľa dôvodov im neveriť. Osobne som sa najviac bál pesničiek, ale už prvé ukážky ukázali, že spev trpaslíkov môže pôsobiť aj chlapsky. Večne prispatý Martin Freeman (Sherlock, Krásne sny) je do úlohy Bilba ako stvorený. Snáď osvedčené mužsko-ženské kvarteto scenáristov (Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson, Guillermo del Toro) dokáže „natiahnuť“ jednoduchú predlohu na tri megacelovečeráky. Množstvo hrdinov a konfliktov, ktoré Tolkien nadhodil, k tomu dávajú skvelé predpoklady. Prístupnosť filmu pre všetky vekové kategórie ale zase núti zdvihnúť varovný prst.

Hobit v Imaxe.


V českých kinách od: 13.12.2012 (Warner Bros. Entertainment)
V slovenských kinách od: 13.12.2012 (Continental Film)

Přidat komentář