Barevná fotografie po geekovsku

Článek od: Tata Geek - 27.11.2012

    To, co uvidíte na následujících fotografiích může na první pohled působit strašně složitě, ale vůbec tomu tak není.
    Smyslem celého snažení je vyrobit černobílou fotografii, z níž si následně děti udělají fotografii barevnou za pomoci pastelek, fixů, progessek, vodovek a dalších barev.
    My na to šli cestou trnitou (tedy klasickou), protože to s sebou neslo další zábavu při pořizování a výrobě vlastní fotografie. Proč ale nepoužít běžný digitální fotoaparát a tisk černobílé varianty fotografie na tiskárně.

 

   Potřebné vybavení a materiál pro klasickou cestu:

 

  • filmový fotopřístroj libovolného formátu
  • černobílý negativ
  • černobílé fotopapíry (nejlépe barytové s matným povrchem)
  • fotochemie
  • minimální nutné vybavení pro zvětšování čb fotografií (zvětšovák, nějaká ta miska…)
  • barvy pro vlastní dětskou tvorbu, v případě fotografie vytvořené na barytový papír lze použít v podstatě všechny druhy od pastelek po vodovky

    Když to všechno máme připraveno, můžeme začít…

    1. výběr námětu

    Tady bylo hned jasno – fotíme panenkovskou párty. První „aranžmá“ je vidět na následující fotografii. Že se ještě asi 100x změnilo, není jistě třeba vůbec podotýkat:-).

    2. čím se bude fotit

    To byl, pravda, trochu úlet, ale nadšení dcery neznalo mezí. Ono totiž, s tímhle drobečkem… No, je to paráda. V každém případě už držela pevně režisérskou taktovku v ruce a zásahy z okolí byly nežádoucí:-)

    3. nastupuje klasické zpracování

    Nebudeme zdržovat – je nafoceno – teď fotografy čeká namotat film do vyvolávacího tanku a postupně protáhnout vývojkou, přerušovačem, ustalovačem… a je to, negativ visí:-)

    Jakmile pořádně uschne, jdeme na druhou etapu zpracování – výrobu papírové fotografie. Zvětšujeme na stařičkém Magnifaxu.

    Netrvá to dlouho a panenky se koupou.

    Po usušení a napnutí bude fotografie připravena a převod do RGB:-)… nebo CMYK?
    Ještě drobná vsuvka – je tu také možnost cesty analogově digitální, což znamená vynechání zvětšování fotografie a její naskenování z negativu. Vypadá pak třeba takhle:

    Pak už stačí poslat soubor na tiskárnu a v ruce máte základ pro vybarvování.
    Ale my už začínáme pracovat s pastelkami, nejdřív zkouška…

    Zdá se, že to půjde. Umělkyně začíná své velké dílo, necháme ji pracovat a výsledek pak pověsíme do jejího pokojíku…

    Uznávám, že výše popsané a znázorněné je tak trochu divoké, zvlášť, když výsledkem má být fotografie, která bude následně pokreslena, ale den, který jsme touto činností strávili, byl rozhodně fajn.

Přidat komentář