SOUTĚŽ: V Cene Fantázie rozhodnú čitatelia

Článek od: Anonym - 08.10.2012

Záverečné hlasovanie desiateho ročníka bolo spustené

V Cene Fantázie rozhodnú čitatelia

V sobotu 6. 10. bolo spustené hlasovanie druhého kola Ceny Fantázie 2012. Finálové poviedky desiateho ročníka literárnej súťaže boli zverejnené online na portáli Kultura.sme.sk a o ich záverečnom poradí rozhodnú jeho čitatelia. Po pridelení bodov od poroty sa do finále dostala pätica poviedok (v abecednom poradí podľa priezviska autora): Prianie jazera (autor Martin Hatala z Košíc), Kalkulačka smrti (Marja Holecyová z Nitry), CC 2.0 (Janka Javorka z Nitry), Slovenský Stalingrad (Katarína Pivarčiová z Bratislavy) a Biela tma (Ján Stopjak z Kysuckého Nového Mesta). Z pohľadu fantastických žánrov sa do finále dostali dve sci-fi, dve fantasy a jedna hororová poviedka.

Poviedky tentoraz dostanú do svojich čítačiek aj čitatelia e-kníh z portálov rajknih.sk a ibux.sk, ktorí si tak vyskúšajú situáciu porotcov. Tí v tomto roku čítali a hodnotili poviedky v elektronickej podobe - na prvej česko-slovenskej dotykovej čítačke s displejom s technológiou elektronického atramentu eWooky.

Internetové hlasovanie potrvá do 21. októbra 2012 a piati z čitateľov budú odmenení. Definitívne výsledky literárnej súťaže a meno držiteľa Ceny Fantázie 2012 sa verejnosť dozvie na medzinárodnom knižnom veľtrhu Bibliotéka 10. novembra tohto roku v Bratislave.

Cena Fantázie je súťaž poviedok žánrov sci-fi, fantasy a horor. V prvom kole hodnotila všetkých 223 textov päťčlenná porota v zložení: Ľuboš Kostelný (herec), Lívia Hlavačková (autorka, držiteľka Ceny Fantázie 2008), Michal Jedinák (autor, prekladateľ, viacnásobný finalista Ceny Fantázie), Lucia Anna Trubačová (slovakistka) a Ivan Pullman (editor zborníkov Ceny Fantázie a antológií eFantázia). Porota nepoznala autorov súťažných poviedok, tí boli zverejnení až s výsledkami prvého kola.

Zaujímavosťou je, že finalistka Katarína Pivarčiová je neterou celkovo prvého víťaza Ceny Fantázie z roku 2003, známeho autora fantasy Juraja Červenáka. Z pätice finalistov je však publikačne najskúsenejšia Marja Holecyová, ktorá už vydala v slovenskom vydavateľstve Fragment knižnú fantasy sériu Mariotovi dediči, tentoraz však skúša šťastie v žánri sci-fi.

V desiatom ročníku Ceny Fantázie súťažilo 75 autoriek a 112 autorov okrem Slovenska aj z Česka, Francúzska a Veľkej Británie (podmienkou súťaže však je poviedka písaná v slovenskom jazyku). Z celkového počtu bolo 81 sci-fi, 66 fantasy a 52 hororových poviedok.

Súťaž Cena Fantázie je už štvrtý rok podporovaná aj sieťou kníhkupectiev Brloh.sk, ktorá za každú predanú knihu v priebehu roka venuje 1 cent pre literárnu súťaž a celú sumu na konci zdvojnásobí. Takto mohli byť odmeny pre víťazov znásobené.

Cena Fantázie na internete:

Přidat komentář