FILM: Resident Evil: Odveta (Resident Evil: Retribution)

Článek od: Anonym - 14.09.2012

Recenze: Resident Evil: Odveta [Resident Evil: Retribution] - 50%

Především stručné "uvedení na pravou míru", co se týče traileru:

Žena s manželem a dcerou na začátku traileru není Alice. Je to nějaký její anonymní klon, žijící v nějaké simulaci, který nemá nic společného s dějem filmu.

Za druhé: V traileru Wesker říká: "We've taken over New York, Moscow, Tokyo". Ve filmu taková věta není, pro trailer je sestřižená ze dvou jiných vět (všimněte si nepřirozené intonace před "New York") a  nic takového se ve filmu nestane. Celý film se odehrává v podzemní laboratoři Umbrella Corporation.

V podzemní laboratoři Umbrella Corporation se nacházejí modely částí New Yorku, Moskvy a Tokia, ve kterých si zlouni simulují šíření biologických nákaz. Taky, jak lépe si simulovat šíření nákazy v Moskvě, než si postavit v podzemí kopii Rudého náměstí a osídlit ho zombíky v uniformách Sovětské armády, kteří jezdí na motorkách a střílejí přitom ze samopalů?

Viděl jsem všechny předchozí díly této filmové epopeje a hrál jsem většinu videoher Resident Evil. Poznal jsem, kdy se na plátně objevila Ada Wong, Leon Kennedy nebo Wesker (který je mimochodem obsazen nějakým výborným hercem, protože má ve filmu obličej úplně stejně umělohmotný jeho ve hrách). Přesto jsem dobrou polovinu filmu nechápal, co se vlastně děje, o co jde, a čeho se kdo snaží dosáhnout. (Prémiový bod tomu, kdo mi vysvětlí, proč se film jmenuje "Odveta" a kdo v něm provádí komu odvetu za co.)

Ve filmu se objeví několik herců, kteří zemřeli v předchozích dílech, a hrají zde jiné postavy. Ano, postavy, protože dva z nich mají v tomto filmu dvě různé role. Je to vysvětlováno klonováním, ale je to opravdu úplně jedno, stejně jako je jedno, že vpíchnutí parazitu Las Plagas do krve nezpůsobí vaši zombifikaci, nýbrž z vás udělá supermana, kterého ostatní zombíci chtějí sežrat. A tak dále, a tak podobně...

Film se mi zpočátku docela líbil, protože byl vizuálně docela atraktivní (začíná zpomalenou akční scénou POZPÁTKU) a díky svému totálně tripovému ději nenudil (protože jsem naprosto netušil, co bude za následujícími tajemnými dveřmi). Připadal jsem si trochu jako kdybych hrál Resident Evil přes noc, k ránu padal únavou a začínal mít mírné halucinace, ve kterých se mi nějaký bizarní nesmyslný snový svět mísí s elementy z Resident Evil.

Bohužel, zábavnost klesala, nuda narůstala, a v poslední třetině filmu jsem už měl co dělat, abych neusnul, přestože film byl stále velmi hlasitý a velmi psychopaticky stříhaný. Ale prostě už mi to bylo všechno úplně jedno a žádná další nakročená hrdinská póza ani zpomalená salta mě nedokázala vytrhnout z letargie.

Není to nejhorší filmový Residnet Evil, ale ani nejlepší. A pořád je to Resident Evil. Kdyby měl film 75 minut místo 95, pravděpodobně by mi připadal zábavnější.

P.S: V trailerech je naznačováno, že jde o "završení filmové ságy". To je bohapustá lež a film opět končí příslibem nějaké apokalyptické superřežby v příštím díle (který zatím vždy skončil nenaplněn).

Převzato z filmového blogu Františka Fuky FFFILM.name. FFFilm, jehož autorem je František Fuka, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nezasahujte do díla 3.0 Česko.