FILM: Kinovýhled – září (september) 2012

Článek od: Martin Kochlica - 05.09.2012

Norman a duchovia

Norman je iný ako ostatné deti. Je to klasický nerd, ktorému nikto nerozumie. Len mŕtvi. Vlastne predovšetkým on rozumie im. A aby zachránil svoje mesto pred zlými démonmi, musí použiť svoje schopnosti. Animák v štýle Koralíny nemá v podstate čím sklamať, keďže partia makajúcom na ňom, sa podieľala aj na Gaimanovej adaptácii. Režisér zatiaľ natočil Spláchnutého, čo je tiež fajn, ostáva dúfať, že sa vyhne ťažkopádnosti rovnako jeho Príbehu o Zúfalčekovi. Vyzerá to, že Norman bude mať aj pár slušne vtipných odkazov pre dospelých.


V slovenských kinách od 6. 9. 2012 (Bontonfilm)
V českých kinách od 6. 9. 2012 (Bontonfilm)

Cesta na Mesiac

Prvé filmové scifíčko vôbec sa vracia do kín. Pôjde o zrekonštruovanú farebnú verziu tohto pätnásťminútového filmu s novou hudbou od Air. Film bude súčasťou projekcie dokumentu Neobyčajná cesta, ktorá rozoberá prostredníctvom známych filmárov túto klasiku. Jedinečná príležitosť vidieť Mélièsov film v kine. Film Europe opäť príjemne prekvapuje svojou odvahou.


V slovenských kinách od 6. 9. 2012 (Film Europe)
V českých kinách od 18. 10. 2012 (Film Europe)

Upír Nosferatu

V rámci Projektu 100 uvádza Asociácia slovenských filmových klubov opäť klenot hororového žánru, ktorý je najslávnejšou (a v podstate najlepšou) adaptáciou Stokerovho románu Dracula. Síce tu miesto Draculu vystupuje gróf Orlok, ale absencia autorských práv nijako neznižuje kvality tohto prelomového filmu. Okrem toho, že filmu u nás končí monopol (:-)) ide aj o to, že horor oslavuje 90 rokov od prvého uvedenia.


V slovenských kinách od 6. 9. 2012 (ASFK)

Resident Evil 5: Odveta

Napriek tomu, že séria Resident Evil si vďaka poslednej časti Resident Evil: Afterlife siahla na dno filmárskej invencie, prichádza piaty kúsok. Všetko (scenár, réžia, produkcia) má opäť pod palcom Paul W. S. Anderson, takže vieme, čo môžeme očakávať. A prečo by to mohlo byť lepšie ako naposledy? Pretože režisér v Rallye smrti ukázal, že vie pobaviť aj so slabým materiálom, navyše to vyzerá na ryžovanie na prvom filme, čo by mohol zvládnuť práve Anderson. Okrem Milly Jovovich sa vracia aj Sienna Guillory i Michelle Rodriguez.


V slovenských kinách od 13.9. 2012 (Falcon)
V českých kinách od 13.9. 2012 (ITA Film)

Susedská hliadka

O partii sympaťákov, ktorí budú čeliť invázii z vesmíru sme si už čosi povedali minule, teraz si ich môžu vychutnať aj za riekou Moravou, dokonca skôr, ako sa čakalo.


V českých kinách od 27. 9. 2012 (Bontonfilm)

Přidat komentář