FILM: Liga spravedlivých: Zánik

Článek od: Martin Kochlica - 26.07.2012

Superman ani Green Lantern nie sú momentálne žiadne extra hviezdy. Animované ani hrané verzie z poslednej doby akosi neprekročili tieň rutiny. Je tu však Temný rytier, ktorý je vo vrcholnej forme a zrejme aj preto tento rok prišla tímovka Liga spravedlivých: Zánik.

Režisérka Lauren Montgomery je už vo svete kreslených filmov pojem. Jej zatiaľ najlepším zárezom je určite Superman: Doomsday a aj preto Justice League: Doom vzbudzoval značné očakávania.

Napriek temnému názvu sa však nejedná o nič extra šokujúce. Liga spravodlivých ostáva pestrofarebnou kolektívnou záležitosťou, ktorej akurát Batman (ako vždy doteraz) dodáva zaujímavý odtieň cynizmu.

Chlapci a dievča z Ligy sa zapletú do snahy Vandala Savagea ovládnuť svet. Vlastne on sa zapletie do ich snahy prežiť, keďže na nich najme bandu hrdlorezov, aby ich zlikvidovali. Stoja tak proti sebe Liga spravodlivých a Liga skazy (respektíve Liga zániku). Keďže každý ma svoj proťajšok, dočkáme sa množstva súbojov jeden na jedného.

Práve vytvorenie druhej ligy ma najviac iritovalo (asi viete, aké nespisovné slovo som chcel použiť). Pretože hneď bolo jasné, že veľa (priveľa) času hrdinovia strávia bitkami, bez toho, aby sa príbeh nejako podstatne vyvíjal. Tento scenár ma sklamal o to viac, že rovnako zbytočne sa prefackávalo už v Lige spravedlivých: Dvě země v ohrožení (Liga spravedlivých: Krize na dvou Zemích), navyše vtedy tiež išlo o párové súboje...

Takže dva tímy sa navzájom vymlátia a potom je potrebné ešte zachrániť planétu pred slnečnou žiarou vyvolanou hlavným záporákom. Takýto vývoj je na škodu, pretože druhá zápletka okolo potenciálnej nebezpečnosti samotnej Ligy spravodlivých bola (samozrejme vďaka Batmanovi) nadhodená výborne, ale nie je čas a ani priestor na jej ďalšie rozvíjanie (zabudnite na „příběh, který obrátí vzhůru nohama vše, co znáte o Lize spravedlivých i o samotné podstatě hrdinství“ z oficiálneho textu distribútora ).

Miesto temnej drámy v štýle Návratu Temného rytiera tu máme bežnú akčnú vybíjačku, kde sú záporáci (a dokonca aj niektorí klaďasi) trochu natvrdlí a pár postáv je pre príbeh dokonca zbytočných. Nie je to zlý film, len opäť raz iba priemerný... Napriek tomu držíme Magic Boxu palce v jeho snahe zásobovať nás animovanými komiksovkami.

Hodnotenie: 60 %.

Liga spravedlivých: Zánik
Justice League: Doom

USA, 2012, 73 min.
Réžia: Lauren Montgomery
Hrajú: Nathan Fillion, Olivia d'Abo, Kevin Conroy, Michael Rosenbaum, Alexis Denisof, Tim Daly a ďalší (na českom DVD chýba anglický dabing).
Distribútor: Magic Box

Přidat komentář