RECENZE: Eric Nylund, Duchové Onyxu

Článek od: Štěpán Jura - 27.03.2012

Nakladatelství Fantom Print konečně přerušilo svoji skoro čtyřletou pauzu s vydáváním románů z úspěšné videoherní série Halo. Oblíbený autor Eric Nylund nám jako obvykle přináší military SF román rozšiřující toto universum. Ovšem ne ledajaký. Duchové Onyxu získali prakticky jen kladné recenze a po svém vydání se zařadili na několik týdnů na seznam bestsellerů New York Times. A bestsellerem se román stal i za oceánem.

Samozřejmě nečekejte žádnou vysokou literaturu, ale obyčejné brakové military scifíčko.

Duchové Onyxu začínají během událostí z Halo: Zkáza Cíle ( The Fall of Reach), ale většina děje se odehrává krátce po skončení Halo 2 (velké skoky v čase a prostoru vyprávění jsou v knize docela běžné). Poprvé v historii Halo knih se oprostíme od sledování osudů Náčelníka či Cortony a místo toho pozorujeme vedlejší postavu jednoho ze super vojáků programu Sparťan II, Kurta-051. Ten byl vybrán plukovníkem Jamesem Ackersonem ke cvičení nové generace Sparťanů III na odlehlé planetě Onyx. Ovšem něco se pokazí, protože trpaslíci byli moc chamtiví a kopali moc hluboko, až našli prastaré zlo. Tedy něco na ten způsob, a povrch Onyxu je zaplaven neznámými nepřáteli. Akce může začít.

A to se vším všudy. Na povrchu i v podzemí, ve vzduchu i ve vesmíru. Akce malých jednotek i přestřelky stovek vojáků. Lidí, Smečky i tajemných obyvatel Onyxu. Tedy žádný prostor na vydechnutí. Ten nenastává, ani když se zrovna nebojuje. Ať to jsou obyčejné rozhovory mezi vojáky, pletichaření uvnitř zpravodajské služby námořnictva anebo několik pasáží z pohledů Smečky, které tak chyběly minulé knize.

Duchové Onyxu jsou krásné vlakové čtivo. Psané jednoduchým jazykem se svižně čtou, nevyžadují větší přemýšlení, při čtení se výborně bavíte a za pár dnů na většinu z knihy zapomenete. Pokud se vám líbily minulé Halo knihy od Erica Nylunda, budou se vám líbit i Duchové. Jestli jste se k žádnému dílu Halo ještě nedostali, ale máte rádi military SF obecně, zkuste mu dát šanci. S velkou pravděpodobností vás nezklame.

Halo: Duchové Onyxu /Halo: Ghosts of Onyx/
Nylund, Eric

Nakladatel: Fantom Print