LIDÉ: Les Daniels (1943-2011)

Článek od: Jan Pechanec - 14.11.2011

5. listopadu 2011 zemřel na infarkt v americkém městě Providence (Rhode Island) komiksový historik a autor fantastiky Les Daniels. Nejvíce známý mezi fanoušky se stal díky svým knihám o historii komiksu Comix: A History of the Comic Book in America (1971) a hororu Living in Fear: A History of Horror in the Mass Media (1975). Právě "Historie komiksu v USA" byla jednou z prvních knih, které se historií kreslených příběhů zabývala.

Ke komiksové historii se navrátil až v devadesátých letech 20. století skrze nakladatelství Marvel tituly Marvel: Five Fabulous Decades of the World’s Greatest Comics a DC Comics: Sixty Years of the World’s Favorite Comic Book Heroes. Po nich následovaly 3 části zabývající se nejslavnějšími charaktery DC univerza: Supermanem, Batmanem a Wonder Woman. O kvalitách Danielsovy tvorby se přesvědčil náš redaktor Dalmatin, který přečetl na World Fantasy Award nominovanou "Supermanovu kompletní historii" Superman: The Complete History (1998).

Z beletristických prací, kterým se věnoval v 70. a 80. letech, jmenujme cyklus Don Sebastian de Villanueva vampire: The Black Castle (1978), The Silver Skull (1979), Citizen Vampire (1981), Yellow Fog (1986), a No Blood Spilled (1991). Z povídkové tvorby jmenujme dvě práce nominované také na WFA "They’re Coming for You" (1986) a "The Little Green Ones" (1993). Kromě jiného psal i historickou literaturu.

Leslie Noel Daniels III se narodil v roce 1943 v Danbury (Connecticut, USA). Odpromoval v roce 1968 na Brownově univerzitě s diplomovou prací na téma Frankenstein. Pracoval v různých povoláních od skladatele a autora hudebních textů přes muzikanta až po novináře a recenzenta.

Podle www.locusmag.com a www.bleedingcool.com.

Přidat komentář