CENY: Výsledky 22. ročníku soutěže O Stříbřitělesklý halmochron

Článek od: Anonym - 27.08.2011

Předmluva pořadatele

Pročítal jsem si nedávno předmluvy, které za ta léta Dáreček sepsal, abych se pokud možno neopakoval. Byly plné apelů na autory, aby si svá díla po sobě přečetli a zkontrolovali pravopis, než se s nimi veřejně prezentují. A bohužel, ač nerad, budu se opakovat též. Dnešní textové editory nabízí řadu nástrojů, ulehčujících pisatelům práci a přečíst si po sobě své dílko s tužkou v ruce nezabere tolik času, případně se téměř vždy dá zmermomocnit nějaký testovací čtenář. Ke škodě všech zúčastněných soutěžících musím konstatovat, že povídky, v nichž byl pravopis téměř dotažen k dokonalosti, by se letos daly spočítat na prstech jedné ruky nešikovného truhláře. Vážení autoři, nenechte se mýlit, i zvládnutá úskalí mateřského jazyka mají u porotců vliv na konečné hodnocení! Není nic horšího než zajímavou myšlenku či příběh utopit v bažině překlepů, hrubek a neustále se opakujících slov. S výše uvedeným souvisí i další nešvar, který se v posledních ročnících objevil – autoři si své práce sice zkontrolují, ale až poté, co je odeslali do soutěže a v době, kdy už porotci mají práce u sebe a hodnotí, zasílají opravené povídky s prosbou o záměnu. Přátelé, termín uzávěrky je stanoven mimo jiné proto, aby i porotci měli čas na svoji práci, tak jej prosím respektujte a ve vlastním zájmu posílejte do soutěže pouze „vyladěná“ díla! Takže začněte psát co nejdřív, ať máte dost času si do příštího ročníku se svými díly pohrát a doléčit jejich dětské nemoci. Halmochronů je zatím dost a třeba ten příští čeká právě na Vás.

Petr Kaufner

Pořadatelé děkují tradičnímu sponzoru – nakladatelství LASER-BOOKS za knižní odměny pro vítěze.

Výsledky 22. ročníku soutěže O Stříbřitělesklý halmochron:

1

 Zelníček Richard 

Nejvýznamnější zubař v dějinách sci-fi

365

2

 Čcrmáková Libuše 

Dutolebí 

160

3

 Charvát Jiří 

Setkání 

159

4

 Ivaničová Martina 

Camera obscura 

154

5

 Veverka Marek 

Čas byl na jeho straně 

147

6

 Jarchovský Zdeněk 

Konec projekt Philadelphia

146

7

 Němec Vladimír 

Síla vůle 

140

8

 Vykoukal Jaromír KeB 

Drahý dědečku… 

132

9

 Vinický Pavel 

Pozor na Lilith 

129

10

 Heveroch Tomáš 

Den, kdy hudba nezemřela 

124

11

 Rác Jiří 

Tvárci času 

113

12

 Černý Jakub 

Konkvistador 

101

13

 Hlaváčková Andrea 

Cesta do minulosti 

92

13

 Hlaváčková Andrea 

Normální dny ne úplně normální zaklínačky

92

15

 Štěcha Petr 

Za poslední prošlápnutou plechovkou 

83

16

 Kolář Jiří 

Návrat 

77

17

 Doboš Václav 

Garnitura Člověk 

76

18

 Doboš Václav 

Skarab 

74

18

 Kolář Jiří 

Mimozemšťan 

74

18

 Puškárová Nikola 

Návštěva v budoucnosti 

74

21

 Kolář Jiří 

Asfaltová krajina 

62

 

Přidat komentář