FILM: Útes smrti (The Reef)

Článek od: Martin Kochlica - 15.03.2011

Poznáte to. Partia kamarátov ide na výlet. Ženy sú pekné a usmievavé, muži silní a sympatickí. Bol by v tom čert, keby sa ich niečo nepokúsilo zabiť.

Režisér Andrew Traucki sa v roku 2007 „zviezol“ na vlne krokodílích filmov. Niežeby vo svojej prvej vybíjačke Krvavá lagúna neukázal kus talentu, ale v porovnaní s Krokodíl: Návrat do krvavej lagúny či Prvotné zlo – Primeval (Po stopách zabijaka) bol jeho kúsok len solídnym poloamatérskym filmom. Teraz sa rozhodol, že všetkým ukáže, na čo všetko má.

Výlety na jachtách sme tu už mali. Otvorené more, Odsúdení zomrieť: Otvorené more 2, Traja... Všetci vieme, kam sa takýto príbeh uberá, a tak Útes smrti ide okamžite na vec. Päť ľudí je na lodi a už o malú chvíľu nastanú problémy s odlivom, člnom, fóbiou zo žralokov. Čo teraz? Teraz sa rozdelíme...

Nemusíte sa však báť. Povinné žánrové prvky sú použité na správnych miestach a kamera sa sústredí predovšetkým na more a ľudí plávajúcich v ňom. A samozrejme na plutvy, ktoré z neho vytŕčajú. Konanie postáv je viac-menej logické, atmosféru budujú šikovné pohľady pod hladinu, herci sú dobre obsadení. Napriek tomu, že je to v podstate o tom istom ako v Krvavej lagúne, tentoraz majú útoky omnoho viac uveriteľnosti (ak berieme ľudožravých žralokov ako nevyhnutnosť pre tento druh príbehov).

Film nemá ani osemdesiat minút čistého času a vďaka slušne natočeným „niečo som videla“ scénam nedokáže nudiť. Strety sú decentné a pri tom nepríjemné, adrenalín je k záveru bravúrne dávkovaný.

Útes smrti je len štandardný žraločí film. Keď sa však nad týmto pojmom zamyslíte, zistíte, že dobrých filmoch o parybách nie je až tak veľa. A ak budete hľadať tie, kde sa žralok chová pomerne uveriteľne (a nie je zmutovaný) ostanete na pochybách, či tam vôbec zaradiť aj Čeľuste. Práve preto The Reef stojí za zhliadnutie.

Pre fandov zookillovačiek povinnosť.

Hodnotenie: 70 %.

Útes smrti
The Reef

Austrália, 2010, 94 min
Réžia: Andrew Traucki
Hrajú: Adrienne Pickering, Kieran Darcy-Smith
Na DVD od 7. března 2011(Bonton)

Přidat komentář