LITERATURA: Ilumináti a Draci jsou tady

Článek od: Petr Vařák - 14.09.2010

Nakladatelé se pomalu začínají probouzet z letní letargie a přemýšlí, jakými tituly nás zahrnou na podzim. Nakladatelství Straky na vrbě pro nás na začátek nachystalo román Temní ilumináti Jana Pohunka a povídkovou sbírku Legendy: Draci.

Jan Pohunek - Temní ilumináti

Blíží se konec roku 2012.

Blíží se i konec světa?

Co nám k tomu řekne hrdina příběhu, Jaroslav Malina řečený Generál:

Mnozí z vás mě neznají. Já jsem vás taky donedávna neznal, maximálně jsem o vás slyšel a nevěřil. Pak mi ovšem někdo zabil všechny lidi ze skupiny, poštval na mě dva psychopaty, o kterejch jsem si do tý doby myslel, že vražděj akorát trempskou píseň, řek mi, že realita je jenom to, co si z ní kdo udělá, změnil mýho nejlepšího kamaráda v chodící mrtvolu, unes vám krále a teď s nim určitě dělá něco hnusnýho, zřejmě se chystá zničit svět takovej, jakej ho známe, a taky mě vošukal, aniž by mi ráčil sdělit, že je to jednosměrná jízdenka do toho vašeho polosvěta...

...Eh. Nejedná se ve všech případech o stejnou osobu, upřesnil Generál zbytečně, když si všiml, že Biona rudne.

O osudu světa, tak jak ho známe, se rozhodne v České kotlině!

Jan Pohunek před dvěma lety přesvědčil svým debutem Polomené světy: Atlantský Harc. Tento originální román, balancující na hraně mezi fantasy a sci-fi, si vysloužil příznivé ohlasy kritiky i čtenářů, což autora povzbudilo v další tvorbě. Temní ilumináti jsou ale už na první pohled z trochu jiného soudku než autorova prvotina. Jak píše nakladatelství na svých webových stránkách: SF říznutá magií, příběh z Prahy a okolí jejích lokálních mytologií; příběh z blízké budoucnosti! Šílená parodie - místy v kulhánkovském stylu - nejprve srovná se zemí hrad Housku, a pak odstraní z tváře Prahy i Karlovo náměstí!

Jak si Jan Pohunek poradil s jiným žánrem? To se již nyní můžete přesvědčit na vlastní kůži.

Jakub D. Kočí, Michael Bronec (editoři) - Legendy: Draci

Před nějakými čtyřmi, pěti lety zaseli editoři Michael Bronec a Jakub D. Kočí semínko. To pomalu klíčilo, rostlo, až vyrostlo v (doufejme) nádherný, bohatý a rozvětvený strom. Oním stromem není nic jiného, než antologie Legendy: Draci, sdružující povídky (jak jste už jistě pochopili) o dracích. Na úctyhodných osmi stovkách stran najdeme vážnější čtení, akci i humor, to vše pod taktovkou známých i méně známých autorů. Jako třešnička na dortu se ve sbírce objeví teoretické texty od Leonarda Medka, Jana Kantůrka a Františky Vrbenské.

Seznam textů:

  1. Leonard Medek: Cherchez le Dragon
  2. Vladimír Němec: Než slunce zapadne
  3. Jan Dobiáš: Zamilovaný Harpagon
  4. Zdeňka Lukovská: Tkáč legend
  5. Vlado Ríša: Dračí meč
  6. Edita Dufková: Píseň pro ohnivou dračici
  7. Radka "Rilven" Hrotková: O Černé princezně
  8. Jana Jůzlová: Nejstatečnější muž světa
  9. Jiří Pavlovský: Konverzace v baru U Opilého jednorožce
  10. Jana Rečková: Hic sunt dracones
  11. Ivana Kuglerová: Klubko zmijí
  12. Hanka Vranová: Dračí pech
  13. Pavel Weigel: Zpráva pro vládu České republiky...
  14. Pavel Renčín: Tenkrát na středozápadě
  15. Míla Linc: Krauka
  16. Blanka "Fallon" Salmonová: Nejlepší z lidí
  17. Lucie Lukačovičová: Toto Dragón
  18. Marie Klepetková: Mezi světy
  19. Tomáš Bandžuch: Příběh opravdového drakodlaka
  20. Jakub D. Kočí: Kočí Jakub
  21. Stáňa Kučová: Studie o vlkodracích
  22. Jindřich Rohlík: Elvíra
  23. Helena Soukupová-Clarková: O Aidanu McWalterovi a krásné Deirdre
  24. Veronika "Anor" Partiková: To malé, kouzelné, zvonivé
  25. Sidha Apollyon: Sametová jsou křídla smrtihlava
  26. Leonard Medek: Pohřeb drakozpytce
  27. Pavel Renčín: Dračí hvězda
  28. Ivana Kuglerová: Rytíř a drak
  29. Martin D. Antonín: Drakobijce
  30. Jan Kantůrek: Draci v českých pohádkách
  31. Františka Vrbenská: Draci snů, draci hororů
  32. Michael Bronec: O autorech této knihy

Křest obou knih je plánován 18. září na CONiáši v Městské knihovně v Praze. Více na webových stránkách Strak na vrbě: straky.cz.

Přidat komentář