Reportáž z HorrorConu 2023 od Marka E. Pochy

Článek od: Redakce - 17.12.2023

Sladkosmutné, dojemné, a nezabudnuteľné. Také bývajú rozlúčky. A tie hororové nie sú výnimkou.

Už je to raz tak: Ohlásil som umelecký dôchodok a s písaním je koniec. Preto som nesmierne rád, že krst môjho posledného diela, výberovej zbierky poviedok Temná epocha, sa konal práve na najväčšom zraze fanúšikov hororu v Čechách a na Slovensku.

Akcia sa konala 11.11. v pražskom klube Kotelna, ktorý okrem pohostenia a divadelných priestorov ponúka aj iné, zaujímavé možnosti ako sa „vyblázniť“. Poviem len toľko, že Sarden má aj čitateľov pod osemnásť rokov, a tak nebudem tieto možnosti bližšie špecifikovať.
Zohrávajú tam totiž úlohu reťaze, klietky a rozličné mučiarenské pomôcky.

Asi najväčším ťahúňom v hlavnej sále na poschodí bol tento rok rozhovor s profesionálnym maskérom Jakubom Gründlerom. Ten porozprával svoje skúsenosti z práce na veľkých filmových projektoch a predviedol aj živý model, namaskovaný špeciálne pre Horrorcon.
Okrem neho videla plná sála strašidelno-erotické vystúpenie umeleckej skupiny Ex Inferi či prednášku Haniny Veselej o urbexe, populárnom fenoméne lozenia po starých stavbách a ruinách. Pomedzi to sa tu konali ďalšie prednášky či debaty o horore v literatúre aj vo filme.

V spodných priestoroch klubu sa zatiaľ v „literárnom kútiku“ odohrávali knižné krsty. Okrem napríklad novinky Jana Hlubeka (23:55) som mal tú česť vyslať do sveta moju vlastnú, poslednú knihu, už spomínanú zbierku poviedok Temná epocha. Pokrstil ju krásnym sýtožltým močom prozaik a básnik Miroslav Pech.

Ďalší osud znesväteného výtlačku dodnes nie je známy.

Ale pokračujeme v dojmoch: Atmosféra pri stánkoch vydavateľstiev Golden Dog, Canc, Carcosa a ďalších predávajúcich bola čulá a rušná, ľudia sa radostne zrážali a objímali; starí známi aj nové tváre (delegáciu „SK hororu“ zastupovali autori Rado Kozák a Lukáš Polák s partiou); za stolmi pri bare prebiehala veselica a priateľ-čitateľ Lukáš Kříž mi zabezpečil najväčšiu kávu, akú som kedy v živote pil – keď som ho požiadal o „fakt, fakt veľkú“, netušil som, že sa vráti s plným pollitrákom...

Zážitky, samé zážitky!

Horrorcon zožal opäť nesporný úspech. A čo nás čaká o rok?
Istí si môžeme byť len starým známym pravidlom filmových hororov: monštrum sa nakoniec vždy vracia...

Mark E. Pocha

Přidat komentář