RECENZE: Peter F. Hamilton, Jidáš zbavený pout - Poslední hlídka

Článek od: ena - 19.11.2021

Invázia Dokonalých je zničujúca. Milióny utečencov, zdevastované planéty a strach z genocídy ľudskej rasy. Presne o to sa Hora jitřního světla snaží. Kým elita spoločnosti na čele s Nigelom buduje novú vesmírnu flotilu, Ozzie sa túla po silfenských chodníčkoch a stále nevie, či Silfeni Spoločenstvu pomôžu. Nigel sa spolieha len na seba. Preto sa chystá vytiahnuť eso z rukáva. Nikto netuší, čo to je a čo dokáže spôsobiť...

Poslední hlídka je pokračovanie románu Jidáš zbavený pout - Pronásledování. Dej nadväzuje tam, kde sa skončil, takže naskakujeme do rozbehnutého vlaku. Tentokrát sa dozvieme odpovede, dočkáme sa rozuzlení a odhalíme tajomstvá.

Čas na odvetu
Celé Spoločenstvo je zhrozené z toho, akou rýchlosťou Dokonalí rozprášili vesmírnu flotilu. Treba postaviť novú. Najbohatšie rodiny stavajú vlastné lode, ktoré ich odvezú do bezpečia. Kde však budú pred Horou Jitřního světla v bezpečí?
Nigel Sheldon sa podieľa na budovaní novej vesmírnej flotily Spoločenstva. Okrem toho stavia záchranný koráb aj pre rodinu. Keď Hora Jitřního světla zase zaútočí, použije Nigel svoju tajnú zbraň. Jej sila spôsobí šok. Nik netuší, čo všetko ešte vlastní. Bude to nakoniec Nigelov arzenál vďaka ktorému ľudstvo vyhrá vojnu?

Burnelliovci, Paula Myo a Mellanie vedú svoje tiché politické a psychologické hry. Potrebujú presvedčiť čo najviac vplyvných o existencii Hvězdoplavce. Budú potrebovať nielen politický vplyv a pomoc, ale aj financie. K Paule sa postupne pridáva vyšetrovateľský tím z Paríža, Nigel Sheldon, admirál Wilson Kime s manželkou aj kapitán Oscar Monroe. Všetko vycvičení vojaci, piloti, vyšetrovatelia a vedeckí géniovia. Keď sa im podarí nadviazať kontakt s Bradleyom Johanssonom a Strážcami identity, môže sa vojna s Dokonalými začať.

Ozzie s Orionom a Točim stále blúdia kdesi v silfenskom plynnom hale. Chceli by sa vrátiť, no nevedia nájsť žiadnu z cestičiek vedúcich späť, do Spoločenstva. Netušia, či je to sen, fatamorgána či realita. Jedného dňa sa objaví Mračný tanečník a oni tušia, že sa čoskoro vrátia domov. Ako ich po takom dlhom čase privítajú?

Na Vzdialenú prichádza Hvězdoplavec. Strážcovia sú pripravení privítať ho čo „najsrdečnejšie“. Hliadkujú okolo staníc KKP a Bradley Johansson mu na Vzdialenej pripravil veľkolepé prekvapenie. Pripojí sa k nim Paula Myo, jej parížsky tím a pár ďalších ostrieľaných bojovníkov. Avšak aj medzi nimi je utajený Hvězdoplavcov agent. Zabránia mimozemšťanovi odletieť do vesmíru?

Schyľuje sa k poslednému stretu. Nigelova tajná zbraň sa blíži k Dysonu Alfa, stačí iba zamieriť. No nablízku je aj Ozzie, ktorý tvrdí, že vie bariéru znovu obnoviť. Ak by to dokázal, bol by zničujúci útok zbytočný. No po rokoch, kedy o ňom nikto nič nevedel, nemôže rátať s podporou priateľov. Čo ak by bol aj on Hvězdoplavcov agent? Potajomky mu pomáha aspoň samotná VI-tka. Bariéra je na dostrel. Hora jitřního světla mobilizuje sily...

Veľké finále
Štvrté pokračovanie veľkolepej ságy Společenství uzatvára osudy obľúbených hrdinov. Konečne spoznáte odpovede, na ktoré ste tak dlho čakali.
Existuje Hvězdoplavec a kto ním je? Kam až zájde Ozzie po silfenských chodníčkoch a čo sa dozvie? Čo sa stane s Mellanie? Stane sa Paula Myo opäť vyšetrovateľkou alebo ju honba za Bradleyom Johanssonom a Adamom Elvinom navždy odstaví?

Poslední hlídka je napínavá, plná vyhrotených situácii a pohnutých osudov. Medzi hrdinov sa vkradla nedôvera, pretože Hvězdoplavec má agentov všade a nedokážete ich rozoznať. Hamilton vie, ako čitateľa strhnúť pútavým dejom a udržať si jeho pozornosť. Napriek tomu, že celý príbeh postavil z viacerých dejových línií a množstva postáv, nestratíte sa. Každá línia sa vyvíja samostatne, aby v istom okamihu doplnila inú časť románu a obohatila ju o hrdinov a udalosti. Knihy tejto série prečítate jedným dychom, zvedaví, ako sa bude príbeh ďalej vyvíjať. S radosťou si doprajete napätie, záškodnícke a bojové akcie, pokocháte sa vyspelou technikou a technológiami sveta Spoločenstva.
Predstavovali ste si niekedy, že máte OOtetovania? Že sa môžete vylepšiť, omladiť, nemusíte sa báť smrti, pretože si sťahujete do úschovy svoju pamäť a hocikedy vás môžu znovu naklonovať a vložiť do vás uložené spomienky a vedomosti? Prečítajte si o takomto univerze, o stovky rokov vyspelejšom, v ktorom si bohatí stavajú planéty na mieru a ľudia majú niekoľko životov. Sága o Spoločenstve a boji proti záhadnému Hvězdoplavci je na to stvorená.

Jidáš zbavený pout – Poslední hlídka
Séria: Společenství
Autor: Peter F. Hamilton