AUDIOKNIHA: James Rollins, Jidášův kmen

Článek od: ena - 08.06.2021

Máte radi Bondovky, Poirota či Holmesa? Užívate si extra výnimočné fyzické a mentálne schopnosti super tajných agentov? Ak sú vaše odpovede kladné, môžete sa začať tešiť. Nová audiokniha Jidášův kmen vznikla na základe knižnej predlohy Jamesa Rollinsa, ktorý presne o takýchto supertajných agentoch píše.

Stopy Marca Pola
Za všetkým stojí rodina Polovcov. Z histórie ich návratu z Číny ostala len kniha, v ktorej sú zamlčané isté udalosti. Ešte si dal niekto riadnu námahu, aby všetky zmienky o tomto návrate ukryl. Polovci totiž pristali na pobreží ostrova, ktoré ovládala smrť. Boli nútení spáliť niektoré lode aj s mŕtvymi a nakazenými. Nikto netušil, čo to bolo za chorobu. Jedno je isté, Polovci a pár ďalších zostali zdraví. Prečo? Čo našiel Marco na výprave hlboko v džungli? Súvisí to s nákazou, ktorá sa práve šíri v Indonézii?
Vianočný ostrov
Od vypuknutia neznámej epidémie na Vianočnom ostrove sa snaží tím lekárov ošetrovať chorých. Ošetrovňu si spravili z lode Paní moře, patriacej milionárovi Ryderovi. Do tímu lekárov prepašovala Sigma force aj svojich ľudí, Lisu a Monka. Priniesli si vlastné vybavenie a úlohy. Kým Monk skúma terén, Lisa sa snaží podať aspoň základnú pomoc postihnutým obyvateľom ostrova. Komplikácie sa objavia v tom momente, v ktorom na loď zaútočia piráti. Sú to však skutočne piráti?
Takoma park, Maryland
Gray Pierce si užíva rodinnú pohodu, keď na ulici nastane rozruch. Neznámy motorkár mu spadne pred garáž. Gray vybehne pomôcť zranenému a na svoje veľké prekvapenie zistí, že motorkár je postrelená žena. Navyše je to jedna z najhľadanejších agentiek na svete, členka Bratstva, Seichan. To neveští nič dobré, len samé problémy. A to večer tak sľubne začínal...
Vatikán
Monsignor Vigor Verona sa náhli po nekonečnom schodisku na vrchol Torre dei Venti, Veže vetrov. Nečakaný objav vedúceho reštauračného tímu mu vyrazil dych. Nielen preto, že objavil tajomný nápis v anjelskom písme, ale aj kvôli tomu, že sa pri nápise našiel znak Dračieho dvora. Čo ten nápis znamená a aké následky jeho objavenie bude mať?
Všelikde na mape
Príbeh sa delí na dve dejové línie, vedeckú a historickú. Na Pani mora Lisa s Monkom bojujú proti chorobe na poli vedy a medicíny. Bratstvo má totiž v moci prvú nakazenú pacientku, ktorá na infekciu reaguje inak, ako všetci ostatní. Povedie jej skúmanie k objavu lieku na túto záhadnú nemoc? Bratstvo sa tejto výhody nevzdá a je jasné, že im nejde o záchranu ľudstva. Podarí sa Lise s Monkom pacientku ochrániť a priviesť ju tam, kde sa všetko začalo?
Vigor so Seichan, Grayom a Kowalskim sledujú stopy Marca Pola. Pátrajú po utajených informáciách o jeho ceste z Číny a o ostrove smrti. V pätách majú nemilosrdného agenta Bratstva, Násira. Násir zajal Grayových rodičov, a ak Gray nebude užitočný, hrozí im smrť. Tento tím hľadá omrvinky informácií, náznaky, ktoré za sebou zanechal Marco Polo a lúštia hádanky a anjelské písmo. Kam sa dostanú?
Všetky cesty vedú do Angkóru
Cesty oboch tímov Sigma Force aj Bratstva sa stretnú v Kambodži. Možno sa budú odpovede ukrývať v jednom z chrámov obrovského komplexu v Angkóre. Je toto mesto tým tajomným miestom v džungli, kde sa na svojej výprave ocitol Marco Polo?

Technické prevedenie
Román je bohatý na postavy, ženské aj mužské. Bolo nutné vybrať rozprávača, ktorý dokáže postavy hlasovo aj intonačne rozlíšiť. Stal sa ním Jiří Schwarz, herec na voľnej nohe, ktorého poslucháči poznajú z televízie a divadla. Posledné roky sa venuje aj dabingu. Pri tejto audioknihe mal ťažkú úlohu. Väčšina hrdinov prežíva okrem problémov na misii, ktorej sa chtiac či nechtiac zúčastňujú, aj osobnú krízu. Majú svoje súkromné životy, starosti a navyše sa ocitajú v ohrození života, na čo reagujú rozdielne. To všetko sa podarilo narátorovi audioknihy prácou s hlasom a intonáciou skvele sprostredkovať.

Hudobné predely dokážu poslucháča strhnúť. Pripomenúť mu, že času je málo a príliš uteká. Naliehavosť situácie sta stáva zreteľnou až hmatateľnou. Rýchle sláčikové melódie hrané husľami, čelom a kontrabasom. Alebo husľové a flautové melódie, do ktorých zrazu vtrhnú dychové nástroje s hlbokými tónmi, čo spolu vytvára zvláštny dysharmonický celok. V poslucháčoch náhle prevládnu obavy až nepokoj.

Prísne utajená Sigma Force
Rollinsove romány sú ľahkým a napínavým čítaním. Podáva v nich fakty, polopravdy aj nepravdy. Jeho hrdinovia pacujú s vynálezmi patriacimi skôr do sci-fi románov, či bondoviek a dedukčné schopnosti by im občas závidel aj Sherlock Holmes. Autor fyzické či mentálne dispozície hrdinov a technické vymoženosti spletá veľmi pútavo. K tomu ich servíruje s prílohou tých najatraktívnejších miest na Zemi, takže im s radosťou aspoň na chvíľku uveríte.
Aj v tomto románe nám prináša príbeh o supertajnej organizácii Sigma Froce a jej večnom nepriateľovi, rovnako utajenom Bratstve. Je vyrozprávaný so šarmom Rollinsovi vlastným.
Ak nepatríte k čitateľom, ktorí bazírujú na 100% presnosti a strohých faktoch, pozrite sa na svet inými očami. Staňte sa tajným agentom, precestujte niekoľko kontinentov a vylúštite ďalšiu z veľkých záhad. Zachránite svet a ešte si aj oddýchnete. To stojí za to, nie?

Jidášův kmen
Autor: James  Rollins

Séria: Sigma Force
Žáner: triler, detektívka
Vydavateľstvo: Audioteka
Rok vydania: 2021
Interpret: Jiří Schwarz
Réžia: Jakub Tabery
Dĺžka: 20:33 hod.
Formát: MP3
ISBN: 978-80-88243-35-9

Přidat komentář