Recenze: Peter F. Hamilton, Pandořina hvězda - Invaze

Článek od: ena - 07.08.2019

Vesmírna loď Druhá šanca sa vrátila šťastne späť. Správy, ktoré priniesla, ale nie sú vôbec šťastné. Spoločenstvo je rozdelené, politici sa cítia sťa ryby vo vode a podnikavci zavoňali príležitosť nabaliť sa ešte viac. Čo ľudia a iné bytosti žijúce v Spoločenstve? Hroziaca invázia im možno zasiahne do životov intenzívnejšie, než by si želali...

Invaze...
nadväzuje na predchádzajúcu časť. Druhá šanca sa vrátila, novinári trhajú posádku v zuboch, pretože na planéte za bariérou nechali Boseho a Verbenkovú. Znovuoživenie tých dvoch začalo prebiehať okamžite po pristátí. Prezidentka Elaine Doi a Wilson Kim, kapitán Druhej šance, bijú na poplach. No nájde sa dosť takých, ktorí za snahou vybudovať vesmírnu obranu vidia len šancu prihrať nové zákazky od Spoločenstva istým vplyvným rodinám. Je totiž volebný rok a Doi potrebuje hlasy. Politikárčenie, pracovné víkendy so senátormi, dohadovanie kto s kým, kedy a za čo... Ruka ruku myje. Každý si prilepší a miliardy obyvateľov Spoločenstva to zaplatia. Plán vesmírnej obrany našťastie prejde, svet začína zbrojiť a budovať bojové koráby. Každý je spokojný a všetko ide ako po masle.

Až do dňa...
kedy sa okolo priestoru fázy III. objaví množstvo červích dier. Cez ne na planéty tohto sektoru padajú atómovky. Čo sa preháňalo hlavou Hore ranného svetla, najsilnejšieho z Dokonalých, keď plánovala prienik do Spoločenstva? Podarilo sa jej niečo vytiahnuť z Boseho a Verbenkovej pamäťových implantátov? Kam až chce zájsť pri dobývaní planét obývaných ľuďmi a čo sú vlastne Dokonalí zač?

Pokým sa ľudia horúčkovito chystajú na príchod agresorov, Ozzie s Orionom stále trčia na mrazivej planéte, z ktorej, zdá sa, niet úniku. Jedine... ak sem dorazia Silfeni. Mohli by skúsiť sledovať ich stopy a ísť po tom istom chodníku. Hocaká planéta bude lepšia než toto chladné biele peklo, v ktorom prepadajú depresiám.

Paula Myo sa drží svojho vyšetrovania zubami nechtami. No Bradley Johansson uniká. Rovnako aj Adam Elvin. Kto vie, akú má teraz podobu? Bunkovú reštruktualizáciu podstupuje tak často, ako ona manikúru. Situácia sa však zvrtne a Paula začína premýšľať, či nerobí chybné závery. Čo ak má Johansson s Hvězdoplavcom pravdu?

Z Kazimira sa stal Johansonov spolupracovník. Zo Vzdálené, kolísky Strážcov, sa po namáhavom výcviku presunul na Zem. Je oddaný veci, odhodlaný a stále zamilovaný do Justin. Ak by ju vyhľadal, porušil by všetky predpisy o bezpečnosti a ohrozil seba aj kolegov. Skúsi ju aj tak nájsť? Láska je láska, spievalo sa kedysi...

Nakoniec...
Hora ranného svetla zahájila genocídu. Politici sa dohadujú, na koho hodia zodpovednosť. Bohaté podnikateľské rodiny si rozdelili vplyv a zisky. Paula Myo zvažuje existenciu Hvězdoplavca. Ozzie a Orion odídu so Silfenmi a chodníky ich možno dovedú až koniec sveta. Nigel Sheldon a Wilson Kim robia, čo môžu, aby zachránili ľudí a spomalili postup Dokonalých. Pomedzi nich pobehuje polonahá Mellanie, ktorá sa po milencovom odsúdení postavila na vlastné nohy. Keďže je spriaznená s.... (s kým si prečítate sami), dokázala to na výbornú. Je celebrita a náhle zisťuje, že nenávisť k Paule Myo musí odložiť. Pretože Paula je jediná osoba, ktorá môže zachrániť Mellaniin luxusný zadok, a nie len jej.
Čas plynie a udalosti sa valia rýchlosťou tornáda. Bariéra padla a najdôležitejšie teraz je zistiť, prečo sa to stalo práve v okamihu, keď sa pred ňou ocitla Druhá šanca. Jedine odpoveď na túto otázku dá jasnú odpoveď, či je Hvězdoplavec skutočný, a či má pod palcom najvplyvnejších ľudí Spoločenstva. Kam táto stopa povedie?

Pokračovania románov či filmov nebývajú vždy úspešné. Ale ďalšia časť Pandořiny hvězdy, Invaze, sa nesie v rovnakom duchu, ako Bariéra. Je dynamická, pestrá, a ani na okamih čitateľovi nedovolí, aby sa nudil. Opäť sledujeme niekoľko dejových línií. Tie nám ukazujú veci na povrchu aj pod ním. Neoficiálne oficiálne dohody a následky. Snahy dosiahnuť správnu vec aj polená, ktoré pri tom hrdinom podrážajú nohy. Vyšetrovanie trvajúce 140 rokov sa  zrejme skončí úplne inak. Silfenské cesty necesty, tajomné chodníčky a putovanie z jednej úžasnej planéty na druhú. Zistíme, čo za civilizácia sa skrývala za bariérou a aké má plány. Hamilton si vie čitateľa získať napínavým dejom, rovnako aj opismi a vývojom postáv. Avšak dosť už rečí. Pandořina hvězda je jednoducho skvelé čítanie!

Peter F. Hamilton
Pandořina hvězda – Invaze
Překlad: Petr Kotrle
Grafická úprava obálky: LZX
Nakladatelství: Planeta9
Rok vydání: 2019
Počet strán: 590
Cena: 499 Kč

Odkaz na recenzi prvního dílu Bariéra ZDE.


 

Přidat komentář