RECENZE: FASCINACE 9: Dcera dvou světu a povídka Jeden z nás

Článek od: Tereza Kadečková - 01.06.2018

Devátá FASCINACE je na světě a tentokrát se dvěma povedenými povídkami.
FASCINACE 9 s podnázvem Dcera dvou světů a povídka Jeden z nás přináší příspěvky dvou autorek – Terezy Hujberové a Terezy Tofiam Šťovíčkové. Příběh Dcera dvou světů se umístila v první desítce soutěže O dračí řád, takže o kvalitu čtení tentokrát není nouze.
Dcera dvou světů od Terezy Hujberové bere inspiraci ve starých legendách o vílách. Gráinne je přesvědčená, že jí víly ukradly dceru, a i když ji má celá vesnice za blázna, ji to nezastaví před tím, aby se svou dceru vydala hledat. Tereza Hujberová dobře vykresluje obavy matky a její odhodlání. Povídka je milé čtení, dýchají z ní klasické legendy, takže zápletka jako taková nenadchne, ale zpracování je naopak povedené. A kdo říká, že cíl musí být zajímavější než cesta k němu?
Druhá povídka Jeden z nás zezačátku působí jako humorný příběh s archetypálními postavami, ale brzy se stočí k tématu smíření sám se sebou a popisování životních úskalí fantastických ras. Sledujeme tu osud temného elfa Xelana, který se stal soudcem lidí v obchodním městě a teď se musí zabývat jejich pletichami. To ho pomalu a jistě ničí, a tak mu jeho přítel hraničář Verner pomáhá najít sama sebe. A na pozadí zatím probíhá vyšetřování ztráty sudů se střelným prachem. Téma sebepoznání tu Tereza Tofiam Šťovíčková zpracovává zajímavě a tahle nosná myšlenka dodává příběhu sílu.
FASCINACE 9 oproti své předchůdkyni zvolila dva dobré příběhy, a tak si od minula zase trochu zlepšuje reputaci. Obě začínající autorky mají potenciál, tak snad nejsou tyto dvě povídky to jediné, co od nich uvidíme.

FASCINACE 9: Dcera dvou světů a povídka Jeden z nás

Autoři: Tereza Hujberová, Tereza Tofiam Šťovíčková

Ilustrace: Kateřina Perglová, Eva Letáková