KOMIKS: Alan Grant, Val Semeiks; Lobo: Bullíkův případ a další příběhy

Článek od: Martin Kochlica - 09.02.2015

Lobo je späť. A v rovnakej forme ako vždy. Číta motivačnú literatúru, obdivuje výtvarné umenie a začal vo vákuu pestovať tulipány.

Samozrejme, že trepem. Veľký šéf je stále magor a sadista. Napriek tomu patrí k najlepším komiksovým hrdinom. Ale údajne jeho príbehy v Európe kupujú len v Češi, Slováci a Taliani. Neviem, čo z toho vyplýva, ale je skvelé, že vydavateľstvo Crew ostáva verné (aj) menej inteligentnej zábave.

Bullíkov prípad vychádzal ako klasická zošitovka, ale mne sa akosi nikdy nepodarilo sériu skompletizovať. Preto ma potešilo jej znovuvydanie, navyše obohatené o dva nové príbehy.

Najdrsnejší lovec odmien v galaxii tentoraz skúša šťastie s vychcaným účtovníkom Bullíkom. V prvom rade ho však musí nájsť. Lenže momentálne malého génia drží šialenec v cylindri, po ktorom ide ofačovaný mafián a jeho hrdlorezi, ktorých chcú odpraviť zabijaci Prd a Zmrd, a pripletie sa aj nejaká nahnevaná zombia. Pre Loba ide o jednoznačné riešenie situácie: všetkých pozabíjať a za Bullíka zhrabnúť odmenu.

A už sa to valí. Gangsterské prestrelky, krčmové bitky, súboje na tankoch, likvidácia mestskej kanalizácie... Okrem vyriešenia Bullíkovho prípadu, spacifikuje Lobo niekoľko šialených feministiek, zmení sa na vlkodlaka, pokazí posledného superhrdinu bez bázne a hany a napokon si zajazdí na vesmírnom tiráku.

Predošlá kniha (Kostěj nesmrtelný a další příběhy) bola možnože zásadnejším príspevkom do Lobovho sveta. Mala v sebe viac šialenosti i morbídnosti. Po vizuálnej stránke však išlo o trochu „zastaralejšie“ komiksy a ako celok bola kniha trochu nesúrodá. Naproti tomu Bulíkův případ a spol. pôsobí jednoliato a akosi poctivejšie. Príbehy sú napriek svojej triviálnosti dobre vystavané, kresba je pompéznejšia a Lobákova postava dostala aj akýsi hlbší rozmer.

Ak máte radi akciu, hlášky a brutalitu, je pre vás Lobo: Bullíkův případ a další příběhy jasná voľba, pretože v akčnom žánri je máločo lepšie. A okrem zistenia, že najväčší frajeri miesto pretrepaného Martini pijú šestipivo sa dozviete aj to, prečo sa ručný granát vola ručný.

Hodnotenie: 80%

Lobo: Bullíkův případ a další příběhy

Scenár: Alan Grant
Kresba: Val Semeiks
Vydavateľstvo: Crew
Preklad: Pavel Dort, Šimon Španihel
Redakcia: Jiří Pavlovský
Rok vydania: 2014
Cena: 349 Kč

Přidat komentář