RECENZE: S. D. Perry, Resident Evil: Konspirace Umbrella

Článek od: Tereza Kadečková - 02.11.2014

V Raccoon City dochází k podivným kanibalským útokům. Speciální jednotka S.T.A.R.S. má za úkol je prověřit a vrahy polapit.

Všechno se zkomplikuje, když musí tým Bravo nouzově přistát a přestane podávat zprávy. Tým Alfa se vydává na záchrannou misi, která je přivede do podivného Spencerova sídla, kde se potkají s hrůzami, které si nedokázali představit ani v nejdivočejších snech.

Resident Evil je známý i v českých kotlinách. Hráči ho znají podle herní série a ti ostatní podle filmů od Paula Jacksona. Teď jsme se konečně dočkali i knižního zpracování, které nás provází dějem první hry.

S. D. Perry musela hru hrát snad tisíckrát, protože příběh, který přináší je jejím dokonalým obrazem rozšířeným sem tam o nějaké informace o postavách a samozřejmě o myšlenkové pochody. Čtenář se může těšit na zombíky, zmutované psy, ale i jiné příšery. Stejně tak nezůstaly opomenuty ani hlavolamy a desítky pastí, se kterými jsme se ve hře mohli setkat.

Knihou nás provází hlavní dvojka Chris a Jill, ale i ostatní charaktery, které známe ze hry. Barry, Rebecca nebo Wesker. Všichni mají svůj prostor a možnost odhalit, co jsou zač a jak si počínají v extrémních situacích a s tím málem výzbroje, které mají. U některých se dozvídáme kousky z jejich minulosti, co je táhne vpřed a taky co by udělali pro záchranu své rodiny.

Jakožto fanoušek herní série jsem se těšila především na to, co se autorka nebude bát přenést ze hry na papír a čemu se radši vyhne. Poprala se s tím celkem dobře, opomenula jen málo nepřátel a pastí. O mnoho z nich se zmínila, ale následně je hravě obešla, protože použít všechny by zabralo příliš mnoho času. Přesto i tak některé z nich působí trochu přitažené za vlasy, ale s tím už se musí počítat, když člověk přebírá náměty z logické hry.

Konspirace Umbrella je vhodná jak pro hráče tak i pro ty, co hru neznají. Všechno je vysvětleno a čtenář se v příběhu neztratí. Těm co neznají hru, může ale komplikované sídlo plné pastí přijít trochu zbytečné, ačkoliv i to má své opodstatnění. Příběh je svižný, přímý a ač je vytvořen od fanouška fanouškům, čtivý pro každého. Nejedná se ale o nic většího, než odpočinkový akčňák.

Hodnocení: 75%

Resident Evil: Konspirace Umbrella

Autorka: S. D. Perry