FILM: Apokalypsa v Hollywoodu (This Is the End)

Článek od: Martin Kochlica - 14.11.2013


Keď nadíde apokalypsa, nie je lepšie miesto na úkryt ako prepychová vila Jamesa Franca. Ani nie tak preto, že v nej má tyčinku Milky Way, pištoľ z filmu Rytieri nebies a zásoby vody. Skôr preto, že sa tam skrývajú aj týpci ako Jonah Hill, Seth Rogen či Danny McBride.

To je koniec!, v českom „preklade“ Apokalypsa v Hollywoodu nie je len taká obyčajná komédia o konci sveta. Ide totiž o film, kde herci hrajú samých seba a navzájom si zo seba uťahujú („Seth Rogen, ty hráš v každom filme stále tú istú postavu.“). Partia kamošov sa skrátka zišla, dala do kopy pár dolárov a natočila film o tom, čo by robili, keby čosi začalo zabíjať všetkých naokolo. Celé kamarátske vyznenie filmu dopĺňa kvantum cameo rolí.

Scenáristi Seth Rogen a Evan Goldberg nám už predviedli svoj zmysel pre humor v Pineapple Express (Travička zelená) a v Superbad. To je koniec! Ide presne v rovnakých šľapajach. Akurát, že teraz nejde o poctu policajným ani teenagerským filmom, ale hororom o skupinke v uzavretom priestore. Počas sledovania sa však dozviete aj to, ako by mohlo vyzerať Pineapple Express 2 (Rogen s Francom vám to rovno aj zahrajú).

Od takéhoto projektu nemožno čakať nejaký extra príbeh. Ide vyslovene o vrstvenie šialených nápadov a dialógov so samozhadzovacím humorom. Tvorcovia si skrátka užívajú, že sú momentálne v pozícii, kedy si môžu dovoliť dať do filmu všetko, po čom doteraz vždy len túžili (Veď kto by nechcel nechať znásilniť Channinga Tatuma? Dannym McBridom, samozrejme...).

Rogenova žánrová scenáristická práca (Zelený sršeň, Susedská hliadka) vždy mierne zaostávala za peckami Edgara Wrighta (Súmrak mŕtvych, Jednotka príliš rýchleho nasadenia, Na konci sveta) a zrejme aj teraz by priamu konfrontáciu prehral. Lenže To je koniec! má úžasnú pohodovú atmosféru a niekoľko nezabudnuteľných nápadov.

Hodnotenie: 70%.

Apokalypsa v Hollywoodu (To je koniec!)

This Is the End
USA, 2013, 107 min
Réžia: Seth Rogen, Evan Goldberg
Scénár: Seth Rogen, Evan Goldberg
Hrajú: Jay Baruchel, James Franco, Jonah Hill, Seth Rogen, Danny McBride

Přidat komentář