RECENZE: Thomas Brezina, Klub záhad - Zloděj mrtvol

Článek od: frankie - 14.02.2013

Vítej v Klubu záhad. Tento hrad se jmenuje Sokolí skála. Žije v něm profesor Erasmus Katz, specialista na nadpřirozené jevy, duchy a přízraky. Na hradě se také schází Klub záhad, který založil profesorův syn Jupiter se svou sestřenicí Vicky a bratrancem Nickem. Členem se můžeš stát i ty! Tak začíná každá kniha edice Klubu záhad. Následuje seznámení s hlavními hrdiny, respektive tvými souputníky - Jupem, Vicky, Nickem - v řešení všemožných záhad. V knihách se objasňují tajuplnosti o vlkodlacích, zombie, příšerách, přízracích nebo démonech.

Nezbytným doplňkem pro četbu je superlupa. Ta pomáhá rozkrývat tajemné obrázky a zároveň ve speciálních rámečcích umožňuje vyhledat správné odpovědi na záludné otázky autora. Čtenář musí pozorně sledovat děj i prohlížet obrázky. Za každou správnou odpověď je udělen určitý počet bodů, které si můžeš zaznamenávat do přílohy a porovnávat s výsledky Jupa, Vicky a Nickyho. Některé otázky jsou poměrně náročné, jiné až obtížné svou primitivností. Já osobně jsem získal pouhých dvanáct bodů z třiceti a z celé party obsadil poslední místo.

V knize Zloděj mrtvol řeší parta Frankensteina a chápu, pokud někteří čtenáři z určené věkové kategorie (9-12 let) budou mít problémy s klidným spánkem bez děsivých snů. Bohužel samotný děj je rozsahově poměrně chudý, to však vysvětluje pár informací o autorovi.

Tím je Thomas Brezina, který od roku 1989 napsal již 400 knih překládaných do 33 jazyků. Čtenářsky oblíbenou edicí je právě i Klub záhad, u nás čítá již 22 vydaných příběhů, některé i v dotisku. To vše vypovídá o zájmu čtenářů i schopnosti autora psát knihy jak na běžícím pásu. Starší čtenáře kniha příliš nenadchne, ale i oni si mohou spolu s mladšími zasoupeřit v logickém uvažování nebo lehce potrápit mozkové závity.

Pěkným doplňkem knihy je i příloha o doktoru Frankensteinovi a krátký historický exkurz o dílech (filmových i literárních) jemu věnovaných.

Klub záhad – Zloděj mrtvol
Thomas Brezina