RECENZE: Keith R. A. DeCandido, StarCraft: Ghost – Nova

Článek od: Štěpán Jura - 10.02.2013

Gratuluji, právě čtete recenzi na prequel ke hře Starcraft: Ghost. Teď asi většina z vás zpozorněla. Prequel k čemu? No, vlastně k ničemu. Starcraft Ghost byla připravovaná hra z universa Starcraftu, která nikdy nevyšla. Jediné, co po ní zbylo, je právě tato prequelová kniha a postava hlavní hrdinky, jež i bez „své hry“ to nakonec dotáhla i do hlavní série Starcraftu.

November Annabella Terra je mladá dívka patřící k bohatým Starým rodinám terranské Konfederace. Spokojeně si žije v rodinném mrakodrapu a nemusí se o nic starat. Jednoho dne se vše změní a Nova se musí postarat o svůj holý život. Její rodina je vyvražděna a malá Nova, nevědíc, kdo vyvraždil její příbuzné, se musí skrývat v ulicích. I když jen samotné přežití v reálném světě by pro dívku z nejvyšších vrstev bylo těžké, Nova je dle všeho nadaná telepatka, a proto po ní pase jak šéf místního podsvětí, tak i vládní agent – všem by se hodil materiál s potenciálem pro překování na stroj na zabíjení. Boj Novy o svůj holý život může začít, zatímco o své přežití bojuje i samotná Konfederace…

Samozřejmě, že dnes, po více než šesti letech od vydání Novy v originále, už víme, jak to s ní i s celou Konfederací skončí. Přesto je zajímavé sledovat osudy této zajímavé postavy předtím, než se z ní stal Duch ve službách Dominionu. Obecně jako všechny knížky z herních univers je Nova určena hlavně pro jejich fanoušky. Ti ocení nejen pozadí Novina života, ale i spoustu informací o programu Duch i o běžném životě normálních lidí na konci pětadvacátého století.

I Starcraftem nepolíbení si můžou Novu přečíst, jen si ji asi moc neužijí. Ke čtení není sice potřeba nějaká hluboká znalost universa (tomu napomáhá fakt, že se odehrává v „běžném městě“), avšak problémem je její relativní občasná nudnost, kterou bez motivace nemusíte chtít překonat.

DeCandido totiž nedokáže udržet v knize napětí. My prostě víme, že Nova přežije a většina napínavých momentů tak postrádá smysl. I kdybychom náhodou nevěděli, že Nova se objeví v dalších příbězích ze Starcraftu, tak i díky prologu víme, že vše přežije. Napětí se takhle stavět nedá. Další nevýhodou jsou pak ploché archetypní postavy, u nichž většinou víme, jak se budou chovat, a občas poněkud špatně napsané (a zbytečné) dialogy.

Fanoušci Starcraftu to však jistě prominou a budou si užívat příběh ze svého oblíbeného universa. Kdo nečeká nic jiného než jednoduchou vlakovku na pár večerů, zklamán nebude. Kdo má rád SC nebude nejen zklamán, ale bude třeba i potěšen. Teď už zbývá jen čekat na Já, Mengsk (mapující osudy tří generací Mengsků) od Grahama McNeilla, na který má Fantom Print práva.

StarCraft: Ghost – Nova /StarCraft: Ghost - Nova/ (Ukázka)
DeCandido, Keith R. A.
Nakladatel: Fantom Print