TG: Hravá snídaně

Článek od: Tata Geek - 14.12.2012

Tak schválně – komu z vás ve školce nevtloukali do hlavy, že s jídlem se nehraje? Jenže je hraní a hraní.

Kdysi jsem na internetu hledal inspiraci na snídani a narazil na fotky moc pěkných výtvorů z jídla. A protože jsem hračička, chtěl jsem tozkusit také.

tata-geek-hrava-snidane-1

U naší čtyřleté Klárky jsem slavil obrovský úspěch a musel jsem slíbit, že mi může příště pomáhat. Nyní už celkem pravidelně s Klárkou chystáme sobotní snídaně. Došlo to tak daleko, že týden dopředu vymýšlíme, co v sobotu vyrobíme.

Představivosti se meze nekladou, povoleno je vše, máme pouze dvě zásady:

  1. Vše musí být využito – tzn. různé odřezky a přebytky nevyhazujeme – buď je bezezbytku využijeme nebo je sním já :-).
  2. S jídlem si hrajeme pouze o víkendu a společně.

 

Pro a proti

Klasická snídaně:
+ doba přípravy – 5 minut
– doba konzumace – 15 minut

Hravá snídaně:
– doba přípravy – 15 minut
+ doba konzumace – 5 minut

Suroviny

Není potřeba kupovat nic speciálního. V našem případě je to většinou ve stylu “co dům dal”. Velmi vděčná surovina je chléb z domácí pekárny – na rozdíl od klasického toustového ho pečeme tak, že má tmavší kůrku, která kontrastuje se světlou střídou.

“Nářadí”

Opět nic speciálního, co byste doma neměli. Nůž, prkýnko a vykrajovátka na cukroví. Vykrajovátka nepoužíváme pouze na chléb, sýr nebo salám, ale i jako formičku na smažená vajíčka. Bílek a žloutek používáme zvlášť, jídlo je pak barevnější.

Dobrou chuť!

Pavel Minář www.minar.cz

Přidat komentář