FILM: Kinovýhled - srpen (august) 2012

Článek od: Martin Kochlica - 02.08.2012

Leto je v plnom prúde a tak už tradične prichádzajú blokbastery a horory.

Iron Sky
Nacistov sme v druhej svetovej vojne neporazili. Stále sú tu, vlastne tam. Na odvrátenej strane Mesiaca. A teraz sa rozhodli vrátiť a zobrať si všetko, čo im právom patrí. Právom silnejšieho, samozrejme. Originálnych nápadov je dnes fakt málo a tu základná premisa ufónskej naci invázie ponúka ozaj veľké možnosti. Iron Sky vznikal pomerne dlho a bol kultovou záležitosťou tak trochu ešte pred tým, než ho niekto naozaj videl. Možno aj preto boli prvé ohlasy mierne rozpačité, ale steampunkových francúzsko-nemecko-austrálskych komediálnych sci-fi nie je v našich kinách veľa. Film Europe opäť raz ukazuje, že má čuch na zaujímavé projekty. A nezabúdajte, prichádzajú v mieri.

V slovenských kinách od 12.7.2012 (Film Europe)
V českých kinách od 16.8.2012 (Film Europe)

Posledný výkrik
Rovnako ako na Slovensku aj u našich bratov sa stále viac mladých tvorcov pokúša pretlačiť do kín domáce žánrové filmy. Tentoraz ide o hororovú kriminálku o sériovom vrahovi. Vyvražďovača zo strednej školy môže dopadnúť všelijako, ale režisér Tomáš Kučera už vo svojom debute Čepel smrti ukázal, že má žáner rád a ak si dokázal zaobstarať ako tak znesiteľný scenár, mohla by to byť fajn pocta Vreskotu. Účasť Ivety Bartošovej a Mira Šmajdu dodávajú projektu na kontroverznosti.

V českých kinách od 2.8.2012 (Kučerafilm)
V slovenských kinách od 9.8.2012 (Kučerafilm)

Total Recall
Projekt, na ktorý sa každý pozeral s dešpektom. A potom prišli prvé ukážky a ostali sme nemo čumieť na vizuálne namakané obrazy v štýle Minority Report. Príbeh je samozrejme rovnaký ako v roku 1990 – hlavný hrdina má depresiu zo života, a tak sa rozhodne nahrať si do hlavy spomienky tajného agenta. Pri tomto procese zisťuje, že možnože tým tajným agentom aj je. Režisér Len Wiseman prekvapivo zvládol štvrtú Smrtonosnú pascu a tak sú očakávania poriadne vysoké. Navyše sme radi, že jeho meno je zárukou účasti aj jeho stále skvelo vyzerajúcej manželky Kate Beckinsale. Scenárista Kurt Wimmer je už starý rutinér (Equilibrium, Králi ulice, Ctihodný občan) takže minimálne akčnej oddychovej zábave by nemalo niť brániť. Určitej hĺbke, akú by si dielko podľa poviedky Philipa. K. Dicka zaslúžilo, sa samozrejme nebránime. Ani trojitým prsníkom, samozrejme...

V slovenských kinách od 9.8.2012 (ITAFilm)
V českých kinách od 16.8.2012 (Falcon)

Neskrotná/Rebelka
Animáky sú stále na koni a tak prichádza škótska legenda. Pekné prostredie a netradičný nasledovník trónu pripomína Ako vycvičiť draka od Dreamworks, len teraz pôjde o spurnú princeznú, ktorá sa odmieta podriadiť zabehnutým pravidlám. Svojou neochotou vzdať sa svojej ruky spôsobí v kráľovstve mierny chaos, navyše keď požiada o pomoc čarodejnicu, vyslúži si kliatbu... Scenárista Johna Cartera síce nesľubuje zázraky, ale keďže ide o Pixarovku ťažko očakávať nejaký prešľap. Mimochodom ide o prvú pixarovku s hlavnou ženskou hrdinkou.

V českých kinách od 16.8.2012 (Falcon)
V slovenských kinách od 23.8.2012 (Saturn)

Susedská hliadka
Keď sa dozviete, že došlo k mimozemskej invázii, čo spravíte ako prvé? Predsa založíte susedskú hliadku. Partia štyroch kamošov sa rozhodla dohliadnuť na bezpečnosť svojej štvrte a berú to naozaj vážne aj vtedy, keď sa naokolo nič nedeje. Zaujímavá kombinácia starej gardy (Ben Stiller, Vince Vaughn) a mladých komediálnych hercov (Jonah Hill, Richard Ayoade) a scenár od Setha Rogena a Evana Goldberga (Zelený sršeň, Superbad, Trávička zelená) sľubuje super geekovskú zábavu.

V slovenských kinách od 16.8.2012 (Tatrafilm)
V českých kinách od 11.10.2012 (Bontonfilm)

Kliatba z temnôt
Na mladé dievča je uvrhnutá kliatba... A peklo začína. Dánsky režisér takmer kultového Strážcu mŕtvych prináša horor o posadnutí podľa skutočných udalostí. Film bude zjavne ťažiť z detského utrpenia a nehmatateľného zla. Režisér Ole Bornedal ma vďaka svojim dánskym filmom slušnú reputáciu, ostáva dúfať, že americké peniaze mu ju nepokazia. Veď Sam Raimi v úlohe producenta môže vykúzliť zaujímavý zážitok. Mimochodom opäť raz vidno, že Slovensko má horory radšej než Česká republika. Pod Tatrami uvidíme tento film o vyše mesiaca skôr.

V slovenských kinách od 30.8.2012 (Forum Film Slovakia)
V českých kinách od 4.10.2012 (Forum Film Czech)

Přidat komentář