PR+AKCE: MangaFest 2011 - Prvý mini festival japonského filmu

Článek od: Anonym - 20.06.2011

2. júl 2011, DK Lúky, Viglašská 1, Bratislava

MangaFEST 2011 je 1. ročník mini festivalu mangy, anime a japonskej kultúry. Organizovaný je pod záštitou OZ AnimeCrew v spolupráci s Kultúrnymi Zariadeniami Petržalky. MangaFEST 2011 sa uskutoční 2. júla 2011 v DK Lúky v Bratislave ako odmena pre žiakov všetkých škôl po úspešne absolvovanom školskom roku 2010/2011.

MangaFEST priblíži svojim návštevníkom fenomén japonskej popkultúry, poskytne edukáciu formou prednášok a workshopov i rôzne výtvarné či umelecké súťaže pre sebarealizáciu talentovaných mladých ľudí.

Program:

V priebehu celého festivalu bude paralelne v niekoľkých sekciách prebiehať rôznorodý program členený na tieto tematické žánre – Anime, Manga, Japonsko, Hry, Scifi & Fantasy a Popkultúru. Chýbať nebude ani pútavý sprievodný program či tvorivé súťaže.

Program je postavený tak, aby príjemnou formou pobavil a informoval ľudí každej vekovej kategórie.

Medzi hlavné sprievodné programy určite patrí súťaž o najlepšie kreslené dielo vo výtvarnej súťaži FanArt. Hľadanie najväčšieho talentu alebo zabávača v súťaži Miss Anime, chýbať by nemala ani súťaž zvaná Cosplay, kde sa bude súťažiť o najlepší kostým hrdinu z filmov, hier alebo anime a na záver sa posnažíme objaviť najlepšieho speváka v Karaoke a tanečníka v tanečných súťažiachDance Dance Revolutiona Pump it Up.

Vo filmovej sekcii sa návštevníci môžu tešiť na filmy, akými sú napríklad Harry Potter 7, Rango či ukážky kvalitnej japonskej animácie.

Súčasťou MangaFESTu bude čitáreň manga komiksov v spolupráci s prvou a jedinou slovenskou manga knižnicou MangaClub.

Japonská kultúra sa predstaví s rôznorodými zaujímavými prednáškami o skladaní origami, zvykoch a bojových umeniach, jedle, kimonách či rôznymi inými zaujímavosťami z krajiny vychádzajúceho slnka. A, samozrejme, chýbať nebude ani populárna moderná kultúra v podobe japonských komiksov a animovaných filmov.

Pre fanúšikov literatúry a seriálov budú pripravené prednášky o scifi a fantasy literatúre i najnovších seriáloch, ktoré taktiež spadajú pod lákavú popkultúru.

A chýbať nebude ani príjemné posedenie v čajovni alebo v prítomnosti spoločenských hier (Carcassone, Osadníci a podobne). Prípadne si môžete zahrať kartové hry Magic: The Gathering, Yu-Gi-OhWorld of Warcraft.

Detaily:
MangaFEST 2011 sa uskutoční 2. júla 2011 v priestoroch DK Lúky, Viglašská 1 v Bratislave. Začne sa o 10:00 a skončí o 22:00.

Přidat komentář