RECENZE: Patricia Briggs, Zkřížené hnáty (Mercedes Thompson 4)

Článek od: Lament - 15.02.2011

Mercy má na nepříjemnosti zaděláno ještě z minula a zatím se jí nedaří zbavit se nepříjemných pocitů z předešlého dobrodružství. Upíří královně Marsilii také nepadla příliš do oka, a obavy z její moci nejsou rozhodně liché. Takže Mercy považuje za dobrý nápad rozjet se mimo Tri-Cities, aby pomohla dávné kamarádce. V jejím domě totiž údajně přebývá duch a děsí jejího syna. Když Mercedes zjistí, že se věci mají možná jinak, je už pozdě…

Čtvrtý díl série o nebojácné automechaničce, která se umí měnit v kojota a přátelí se s vlkodlaky, upírem a některými dalšími fae, nepřináší žádné experimenty ani formou, ani obsahem. Tentokrát nám autorka předkládá přímočarou akční detektivku bez příkras a zástěrek. A to je jeden z důvodů, proč se tento příběh tak skvěle čte a těžko se od něho odtrhávají oči.

Druhým důvodem je opravdové napětí, které se Patricii Briggs daří budovat. Celkové vyznění pátrání sice není nijak dechberoucí nebo bůhví jak originální, ale to zkušená autorka nepotřebuje, vystačí si se svým uměním psát. Zejména v počátku knihy, kdy čtenář neví, jak jsou karty rozdány, a společně s Mercy vůbec netuší, co se děje, ovšem je dosti znepokojen a zvědavý, vypadá tento případ nebývale exkluzivně na „pouhý“ odpočinkový subžánr.

Patricia Briggs už několikrát prokázala veliké nadání k líčení opravdu děsivých scén (a zatím můžeme jen litovat, že tuto autorskou zbraň nevyužívá častěji) a ve Zkřížených hnátech si také podobných pasáží užijeme. Celkově se zdá, že k mrazivému děsu začíná sklouzávat trošku častěji, a nebudu jistě sama, kdo si přeje, aby podlehla vábení temné strany docela a vyprofilovala se jako autorka spíše hororu než odpočinkové akce.

Každopádně je i tento díl ságy sázka na jistotu. Fanoušky nezklame, protože dostanou stejnou kvalitu jako v dílech předchozích a nové obdivovatele určitě neodradí.

Zkřížené hnáty / Bone Crossed /
Briggs, Patricia