Výsledky narozeninové soutěže ku příležitosti 10. výročí Sardenu

Článek od: Jan Pechanec - 23.06.2010

Do 13. června jsme na Sardenu soutěžili o skutečně bohatou nadílku cen ku příležitosti desátého výročí Sardenu. Díky štědrosti nakladatelů mohli nabídnout vskutku neuvěřitelné množství literatury. Ironií osudu se stalo, že jsme přecenili náročnost položených otázek a tak se soutěže zúčastnilo méně soutěžících, než-li jsme měli připraveno knih. Z devíti došlých odpovědí jsme osm vyhodnotili jako správných. Díky tomu se každý ze správně odpovědivších čtenářů stal i výhercem. Děkujeme vám za účast a nakladatelům za jejich podporu. Nebudu vás však zbytečně zdržovat a rovnou nabídnu správné odpovědi.

  1. Ještě než se Sarden osamostatnil, existoval jako sci-fi rubrika Neviditelného psa. Chceme vědět, kdo ji založil?
    Petr "pagi" Holan. (Viz zde)
  2. Víte, odkud vlastně pochází jméno Sarden? A jak vlastně vůbec vypadá?
    Název Sarden pochází z trilogie Ondřeje Neffa Milénium (1991, 1994, 1995). Město Sarden se stalo stokou pro odpad obou civilizací – lidské a umranské. Aneb jak řekl Golanz: Víte, co se o Sardenu říká? Je to město zklamaných nostalgiků." (Viz zde)
  3. Kdy na Sardenu vyšel historicky první text? Jak se jmenoval  a kdo jej napsal?
    První text vyšel 25. května 2000 pod názvem "Babylon 5 na TV3 a autorem byl Přemysl Houžvička (Viz zde).
  4. Mimochodem, kdo byl prvním „šéfredaktorem“ Sardenu? A znáte přezdívku tohoto člověka?
    Petr Holan - pagi.
  5. Po několika letech člověk z otázky č. 4. předal žezlo někomu jinému. Komu? A jaká je jeho přezdívka?
    Jan Pechanec - Pechy (též guru Pechy)
  6. Logo Sardenu můžete vidět i na jedné sci-fi/fantasy sérii. Rádi bychom věděli, na které?
    Agent JFK (agent John Francis Kovář)
  7. Když už jsme u toho krásného loga Sardenu, na které edici nakladatelství Laser-books jej můžete spatřit? A na jaké knize se objevilo poprvé?
    Edice Science Fiction (SCI-FI), první kniha Zrcadlovky (Bruce Sterling).
  8. V loňském roce jsme se také zúčastnili společně s ostatními žánrovými weby Soutěže o nejlepšího recenzenta? Víte, na kolikátém místě skončil Sarden? A který náš recenzent se stal Skokanem roku?
    Sarden skončil na 2. místě, Skokanem roku se stal Jan Žlebek.
  9. Členové našeho tvůrčího týmu jsou nejen schopnými recenzenty, ale i spisovateli. Třeba takoví David P. Stefanovič a Jan Žlebek by mohli vyprávět. Víte, jakou populární literární soutěž oba tito mladí a talentovaní autoři vyhráli?
    Vyhráli fantasy soutěž O železnou rukavici lorda Trollslayera. (rozhovor s Honzou a s Davidem)
  10. V jakých letech byl Sarden nominován na Cenu akademie sci-fi, fantasy a hororu, a v jaké kategorii?
    2010, Časopis nebo internetové médium
    2009, ČASOPIS A WEB
    (bez postupu do užších nominací 2008, Časopis a médium; 2007, Internetová média)

Jak je vidět, zase tak těžké to nebylo. V současné době probíhá rozesílání cen od nakladatelů na adresy výherců: Pavla Lžičařová, František Zeman, Marie Zábrodská, Emil Cipra, Miroslava Čermáková, Marie Kadová, Markéta Zemanová, Simona Ciprová.

Blahopřejeme a přejeme hodně radosti a zábavy při čtení vyhraných knih.

Děkujeme všem nakladatelům, kteří poskytli své knihy do soutěže.

Přidat komentář