RECENZE: Hanina Veselá, Drak bere vše

Článek od: Tereza Kadečková - 19.02.2016

Magnólie si už nějakou dobu žije vlastním životem. Pracuje pro různé pány a užívá si, jak může. Při posledním úkolu se jí ale do rukou dostane záhadná krabička, se kterou nechce mít nikdo nic společného. Když ji i bohové nemůžou ani cítit, něco je špatně.

Osud Magnólii zavane až do města Thurg, kde by mohla získat nějaké odpovědi o tom, co se v krabičce skrývá. Jenomže se dostává do víru palácových intrik, fanatismu a taky milostných xúhelníků, když se ukáže, že město má pod ochrannými křídly její někdejší mentor Zvin.

Drak bere vše se odehrává sedmnáct let po první knize Magnólie a démon. Příběh tentokrát není situován v horké Plaveně, ale přesouvá se to Thurgu, Arvedanského města, které žije v izolaci a nic ho nemusí trápit. Dokud se v něm neobjeví Magnólie se svou různorodou partičkou a nepřinese spoustu problémů. Informace o všech temných tajemstvích se postupně odhalují a skládají jedna přes druhou a Hanina Veselá dokazuje, že umí příběh sestavit tak, aby se čtenář nenudil a zůstával v napětí.

Bohužel napětí je občas i slabinou příběhu. Často se stává, že nějaká akce zůstává jen v náznacích a čtenář se k ní vrací až v následném vysvětlení. To není samo o sobě špatné, ale v některých případech to přeruší čtení a vykolejí to ze spádu vyprávění. Hanina Veselá ráda ve svých příbězích mlží a nechává čtenáře si domýšlet, ale čas od času se jí to vymkne z rukou.

Magnólie se od první knihy změnila jen trochu, už ji neovládá její ex-mentor Zvin, ale to neznamená, že nemusí poslouchat jiné lidi. Přesto má pořád slovník dlaždiče, který ji nejednou přivede do mučírny, a do všeho se vrhá po hlavě. Problém je, že je obklopená spoustou mnohem schopnějších lidí a ti nemají problém ji zastínit. Příběh pak sice není one-woman show, ale hlavní hrdinka by si zasloužila ukázat trochu víc schopností. Všechno ale umí dobře okomentovat, to se jí musí nechat.

Drak bere vše je i přes svoje malé mouchy pořád zajímavá knížka, která zabaví jak svým prostředím, tak rozličnými postavami a akcí. O humor a erotiku taky není nouze a je až překvapivé, jak stránky rychle utíkají. Magnólie má svoje kouzlo a umí ho použít.

Hodnocení: 75%

Drak bere vše

Autorka: Hanina Veselá