RECENZE: Patricia Briggs, Stříbrná relikvie (Mercy Thompson 5)

Článek od: Lament - 13.07.2011

Samuela zcela ovládla jeho vlčí půle a Mercy ho skrývá, aby ho vlkodlaci neodsoudili k smrti, což je v takovém případě běžný zákrok, zajišťující bezpečí smečky a jejího obrazu na veřejnosti. Aby nebylo málo problémů v ráji, tak proti Adamovi, alfovi a partnerovi Mercy, strojí někdo úklady přímo v jeho smečce a brousí si zuby na jeho postavení. Navíc se naší kožoměnce v rukou ocitá nebezpečná kniha. Pochází od fae, zdá se, že obsahuje nějaké tajné informace, a fae udělají všechno pro to, aby nepadla do nesprávných rukou…

I tentokrát tvoří páteř příběhu Patricie Briggsové detektivní zápletka, nicméně je poněkud upozaděna peripetiemi, které se týkají Mercyina osobního života. Dalo by se říci, že autorka se rozhodla vyhovět tajným tužbám svých čtenářek, které už jistě podvědomě volaly po mnohem masivnější dávce informací ze soukromí svých oblíbených chlupáčů.

Na tom ostatně není nic špatného a Patricia Briggsová umí vztahovku, která je vlastně úplně normální, když si odmyslíme ty zvířecí kožichy, napsat stejně čtivě a šťavnatě jako čistou detektivku. Její styl je stejně osvěžující, přímý, bez zbytečných sáhodlouhých popisů a neskutečně šaramantní, jako Mercy sama.

Ovšem nepředstavujte si, že detektivní zápletka s tajemnou knihou je nějak násilně a neústrojně přilípnuta k romanci. Kdepak. Je dokonale zapracována do pletiva příběhu, a také ona nakonec souvisí s tím, co Mercy cítí k svému milému a svým přátelům. A romance samozřejmě není příliš romantická, ale to už jste se dovtípili, pokud jste čtenáři této série. Spíše je to věrný a realistický obraz toho, co běžně pociťuje každý z nás ve vztahu ke svému okolí, takže se zase jednou můžeme s postavami v naší oblíbené fantasy lépe ztotožnit.

Přes dokonalost, s jakou je vztahovka propletena s detektivkou, a přes nepopiratelnou vypsanost autorky, není Stříbrná relikvie nejlepším způsobem, jak se sérií Mercy Thompson začít. Tento příběh je příliš očividně zaměřen na fanoušky série. Vy ostatní, kteří jste se ještě se sympatickou automechaničkou a kožoměnkou nesetkali, začněte pěkně od prvního dílu, vyplatí se to.

Stříbrná relikvie /Silver Borne/
Briggs, Patricia
Nakladatel: Fantom Print